Vyučující
|
-
Mangiante Filip, Prof. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. Každý následující semestr tohoto předmětu klade větší nároky na individuální přístup studenta i pedagoga ve shodě s krystalizujícím zaměřením osobnosti studenta. Podle potřeby tento předmět podporuje páteřní ateliérový předmět v příslušném semestru studia. 1. revize/redefinice terminologie 2. mapování grafických projevů v reálném prostředí - veřejném prostoru 3. digitální a kresebná práce s fotografiemi 4. kresebné, plastické a digitální navrhování projektu 5. kolektivní cvičení/akce v terénu 6. kolektivní tvorba - velkoformátová kresba 7. kolektivní tvorba - instalace 8. kolektivní tvorba - výtvarná akce 9. kolektivní tvorba - práce s perspektivou 10. definitivní zpracování návrhu pro semestrální projekt 11. realizace projektu - individuálně 12. dokončení a dokumentace projektu 13. rekapitulace, studium kontextu, sebereflexe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti typografie a tvorby fontu včetně jeho různých kvalit dalšího dílčího rozlišení základních grafických technik a jejich využití v tiskařské praxi pro tvorbu konvenčních komplexnějších celků (knihy, propagační materiály, atd.) technologických postupů běžných grafických technik a jejich integrování do zautomatizovaných motorickch procesů plánování projektu a rozdělení práce do jednotlivých fází odborného slovníku ilustrace a grafiky |
Odborné dovednosti |
---|
tvorby kresebných návrhů s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na účel a jednotný styl zpracovávaného celku používat strojů, nástrojů a jiného vybavení grafické dílny včetně chemických látek a materiálů pro různé typy tisku technického zpracování matrice pro většinu běžných grafických technik mechanické i chemické povahy tvorby stylově jednotného jednoduchého komplexního celku na zadané téma od návrhu postupů jednotlivých metodických kroků přes hodnocení složky estetiky a originality po realizaci finálního autorského produktu reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti typografie a tvorby fontu včetně jeho různých kvalit dalšího dílčího rozlišení základních grafických a digitálních technik a jejich využití v tiskařské praxi pro tvorbu konvenčních komplexnějších celků, ale i využití grafiky pro vlastní umělecké vyjádření technologických postupů běžných grafických technik a jejich integrování do zautomatizovaných motorickch procesů, vědomí některých možností využití grafických technik netradičním způsobem plánování projektu a rozdělení práce do jednotlivých fází |
Odborné dovednosti |
---|
tvorby kresebných návrhů s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným grafickým a ilustračním formám a jejich kombinaci používat strojů, nástrojů a jiného vybavení grafické dílny včetně chemických látek a materiálů pro různé typy tisku a kombinuje je s digitálními nástroji technického zpracování matrice pro většinu běžných grafických technik mechanické i chemické povahy tvorby stylově jednotného jednoduchého komplexního celku na zadané téma od návrhu postupů jednotlivých metodických kroků přes hodnocení složky estetiky a originality po realizaci finálního autorského produktu reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Zcela individuálně.
-
Bronowski, Jacob. Vzestup člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Canetti, Elias. Masa a moc. 1. vyd. Praha : Arcadia, 1994. ISBN 80-85812-08-8.
-
Čapek, Josef. Umění přírodních národů. Praha : Československý spisovatel, 1949.
-
Honzík, Karel. Tvorba životního slohu : Stati o architektuře a užitkové tvorbě. Praha : Horizont, 1976.
-
Lévinas, Emmanuel. Etika a nekonečno. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1994. ISBN 80-85241-67-6.
-
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
|