Předmět: Intermédia 1

« Zpět
Název předmětu Intermédia 1
Kód předmětu KVU/MGIM1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Tolar František, MgA. Ph.D.
  • Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Zadání témat semestrálního projektu, prezentace problémů. Studium problematiky, přednáška hostujícího pedagoga. Konzultace skic. Realizace modelů, scénáře, počítačové simulace s fotodokumentací. Konzultace individuální. Konzultace a kolektivní seminář. Přednášející host. Konzultace variant a volba realizovaných prototypů s pedagogem a pozvanými hosty. Exkurze, návštěva výstav, diskuze. Seminární písemná práce na zadané nebo individuální téma. Realizace projektů, dialog. Finalizace a instalace, týmová spolupráce studentů. Prezentace, konzultace obhajoby. Prezentace formou portfolia CD a DVD. Průběžné zadávání, plnění, konzultování a korektury všech dílčích seminárních úkolů. Průběžná tvorba, korektury, konzultace a instalace zadaného projektu. Předložení projektu ve finální podobě pedagogovi ve stanoveném termínu.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí) aplikovat znalosti o základním ilustrátorském tvarosloví při navrhování zadaného úkolu
Odborné dovednosti
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design) nainstalovat svá díla do jednoduché expozice
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta) o technikách a technologiích tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a jejich přesazích do dalších kulturního kontextu o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem o základním slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace
Odborné dovednosti
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy základními výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu zohlední v tvorbě použité techniky a technologie, ovládá škálu základních výtvarných technik pro různé účely samostatně hledá vhodná výtvarná řešení, hledá různá řešení a volí mezi různými variantami, pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací, vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=999354&c=&search=KANDINSKY.
  • http://www.atara.net/magritte/resources.html.
  • http://www.brancusi.ro/.
  • http://www.cpcug.org/user/stefan/brancus.html.
  • http://www.fridakahlo.com/.
  • http://www.kunstmuseumbern.ch/frameset.cfm?nav=hig&sub=pau.
  • http://www.tamu.edu/mocl/picasso/.
  • on-line katalogy knihoven.
  • BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
  • Brancusi, C. http://www.brancusi.com/.
  • Claudel, C. http://www.cs.wustl.edu/-loui/camille.html.
  • Delaunay. http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Delaunay Sonia.html.
  • Duchamp, M. http://www.understandingduchamp.com.
  • Kadinskij, W. http://www.artchive.com/artchive/K/kandinsky.html.
  • Kahlo, F. http://www.fridakahlo.it/.
  • Kirchner, E. L. http://www.kirchnerverein.ch/4636/index.html.
  • Klee, P. http://www.paulkleezentrum.ch.
  • Margitte, R. http://www.atara.net/magritte/.
  • Nagy, L. M. http://www.getty.edu/art/collections/bio/a2016-1.html.
  • Picasso, P. http://www.picasso.fr/.
  • Rodin, A. http://www.musee-rodin.fr/.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr