Vyučující
|
-
Tolar František, MgA. Ph.D.
-
Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Zadání témat semestrálního projektu, prezentace problémů. Studium problematiky, přednáška hostujícího pedagoga. Konzultace skic. Realizace modelů, scénáře, počítačové simulace s fotodokumentací. Konzultace individuální. Konzultace a kolektivní seminář. Přednášející host. Konzultace variant a volba realizovaných prototypů s pedagogem a pozvanými hosty. Exkurze, návštěva výstav, diskuze. Seminární písemná práce na zadané nebo individuální téma. Realizace projektů, dialog. Finalizace a instalace, týmová spolupráce studentů. Prezentace, konzultace obhajoby. Prezentace formou portfolia CD a DVD. Průběžné zadávání, plnění, konzultování a korektury všech dílčích seminárních úkolů. Průběžná tvorba, korektury, konzultace a instalace zadaného projektu. Předložení projektu ve finální podobě pedagogovi ve stanoveném termínu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí) aplikovat znalosti o základním ilustrátorském tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design) nainstalovat svá díla do jednoduché expozice |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta) o technikách a technologiích tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a jejich přesazích do dalších kulturního kontextu o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem o základním slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy základními výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu zohlední v tvorbě použité techniky a technologie, ovládá škálu základních výtvarných technik pro různé účely samostatně hledá vhodná výtvarná řešení, hledá různá řešení a volí mezi různými variantami, pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací, vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=999354&c=&search=KANDINSKY.
-
http://www.atara.net/magritte/resources.html.
-
http://www.brancusi.ro/.
-
http://www.cpcug.org/user/stefan/brancus.html.
-
http://www.fridakahlo.com/.
-
http://www.kunstmuseumbern.ch/frameset.cfm?nav=hig&sub=pau.
-
http://www.tamu.edu/mocl/picasso/.
-
on-line katalogy knihoven.
-
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Brancusi, C. http://www.brancusi.com/.
-
Claudel, C. http://www.cs.wustl.edu/-loui/camille.html.
-
Delaunay. http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Delaunay Sonia.html.
-
Duchamp, M. http://www.understandingduchamp.com.
-
Kadinskij, W. http://www.artchive.com/artchive/K/kandinsky.html.
-
Kahlo, F. http://www.fridakahlo.it/.
-
Kirchner, E. L. http://www.kirchnerverein.ch/4636/index.html.
-
Klee, P. http://www.paulkleezentrum.ch.
-
Margitte, R. http://www.atara.net/magritte/.
-
Nagy, L. M. http://www.getty.edu/art/collections/bio/a2016-1.html.
-
Picasso, P. http://www.picasso.fr/.
-
Rodin, A. http://www.musee-rodin.fr/.
|