Předmět: Intermédia 2

« Zpět
Název předmětu Intermédia 2
Kód předmětu KVU/MGIM2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Tolar František, MgA. Ph.D.
  • Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Zadání témat semestrálního projektu, prezentace problémů. Studium problematiky, přednáška hostujícího pedagoga. Průběžná tvorba, korektury, konzultace a realizace dílčích seminárních úkolů. Průběžná tvorba, korektury, konzultace a realizace semestrálního projektu. Konzultace skic. Realizace modelů, scénáře, návrhy 3D, počítačové simulace s fotodokumentací. Konzultace individuální Konzultace a kolektivní seminář. Přednášející host. Konzultace variant a volba realizovaných prototypů s pedagogem a pozvanými hosty. Exkurze, návštěva výstav, diskuze. Finalizace semestrálního projektu, předložen a odevzdání, instalace, dialog. Finalizace a instalace, týmová spolupráce studentů. Prezentace formou portfolia CD a DVD.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín, popsat některé netradiční postupy a materiály využitelné pro expresivní vyjádření reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka s důrazem na prostor a koncept, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), své porovnání věcně argumentovat aplikovat znalosti o základním malířské a sochařské tvarosloví při navrhování zadaného úkolu
Odborné dovednosti
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami a jejich možnými konceptuálními pojetími, vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu a prezentovat ji odborné společnosti, na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty, zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design), nainstalovat svá díla do expozice založené na charakteru výstavního prostoru
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta) včetně výzkumu a analýzy dané problematiky a prostoru, o technikách a technologiích tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření v ploše i prostoru, o některých netradičních možnostech využití technik i materiálů o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a jejich přesazích do dalších kulturních a společenských kontextů o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem a prostorem, o běžném slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace, o přesahu těchto disciplín do dalších i nevizuálních médií o běžných pojmech konceptuálního umění a autorech, jež s nimi pracují a jež je formovali
Odborné dovednosti
plánovat a realizovat prostorový projekt výtvarné úlohy běžnými výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělit na jednotlivé kroky postupu a navrhovat jejich alterace zohlednit v tvorbě použité techniky a technologie, ovládat škálu běžných výtvarných technik pro různé účely samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami, pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací, vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, být schopen užívat i nástrojů jiných, zejména technologických disciplín s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • http://www.artnet.com/artist/9776/Joseph Kossuth.html.
  • http://www.cca-kitakyushu.org/english/project/rist projects.html.
  • http://www.dialnsa.edu/iat97/Venice/FPP/abram.html.
  • http://www.donaldyoung.com/hill/gary hill index.html.
  • http://www.padt.org.uk/4thwall/rist/ristes.html.
  • on-line katalogy knihoven.
  • Abramovič, U. a M. http://www.skny.com/lasso-bin/artist detail.lasso?-token.ID=41.
  • Barney, M. http://www.cremaster.net/.
  • BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
  • Cage, J. http://www.wings.buffalo.edu./epc/authors/cage/.
  • Graham, R. http://www.donaldyoung.com/graham/graham 4.html.
  • Hill, G. http://streamingmediaworld.com/video/docs/gh/.
  • Kienholz, E. http://www.beatmuseum.org/kieholz/edkieholz.html.
  • Kossuth, J. http://www.guggenheimcollection.org/site/artist work md 79 1.html.
  • Ousler, T. http://www.tonyousler.com/.
  • Rist, P. http://www.pipilottirist.net/begin/open.html.
  • Viola, B. http://www.billviola.com/.
  • Warhol, A. http://www.warhol.org/.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr