Předmět: Kov a šperk 3

« Zpět
Název předmětu Kov a šperk 3
Kód předmětu KVU/MGKS3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Mach Petr, MgA.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Seznámení s průběhem semestru. Zadání semestrálního projektu. Realizace předmětu ve vztahu k člověku - šperku. Realizace předmětu ve vztahu k prostředí - interiéru, exteriéru. Tvorba odpovídající dokumentace. Tvorba odpovídajícího grafického výstupu - pozvánky, plakátu, ilustrace, filmu apod. Průběžné plnění a odevzdávání všech zadaných dílčích ateliérových úkolů. Průběžná tvorba a korektury semestrálního projektu. Odevzdání kompletního semestrálního projektu (včetně dokumentace i grafického výstupu) v požadovaném termínu dle pokynů vyučujícího. Prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla, o možnostech tvarování základních materiálů, o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby, o historických i současných stylových kánonech, o formě prezentace díla, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla, o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků
Odborné dovednosti
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu, navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu, zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu, zrealizuje finální podobu artefaktů, vyřeší adjustaci díla do obalu, odprezentuje své dílo, varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla, o možnostech tvarování základních materiálů, o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby, o historických i současných stylových kánonech, o formě prezentace díla, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla, o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posuzování vlastní práce v oborovém kontextu
Odborné dovednosti
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu, navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu, zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu, zrealizuje finální podobu artefaktů, vyřeší adjustaci díla do obalu, odprezentuje své dílo, varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Praktická zkouška,
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bouška, Vladimír; Kouřimský, Jiří. Atlas drahých kamenů : [doplň. učeb. pomůcka přírodověd. vyučování na školách 1. a 2. cyklu]. Praha : SPN, 1980.
  • Cepka, Anton. Šperky a objekty. Bratislava: Slovenská národná galéria, 1996. ISBN 80-85188-66-X.
  • Křížová, Alena. Kov - šperk 1993. Brno: Dům umění, 1993.
  • Křížová, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Vyd. 1. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
  • Stehlíková, Dana. Encyklopedie českého zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha : Libri, 2003. ISBN 80-85983-90-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr