Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. Seznámení s průběhem semestru. Zadání semestrálního projektu. Realizace předmětu ve vztahu k člověku - šperku. Realizace předmětu ve vztahu k prostředí - interiéru, exteriéru. Tvorba odpovídající dokumentace. Tvorba odpovídajícího grafického výstupu - pozvánky, plakátu, ilustrace, filmu apod. Průběžné plnění a odevzdávání všech zadaných dílčích ateliérových úkolů. Průběžná tvorba a korektury semestrálního projektu. Odevzdání kompletního semestrálního projektu (včetně dokumentace i grafického výstupu) v požadovaném termínu dle pokynů vyučujícího. Prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla, o možnostech tvarování základních materiálů, o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby, o historických i současných stylových kánonech, o formě prezentace díla, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla, o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu, navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu, zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu, zrealizuje finální podobu artefaktů, vyřeší adjustaci díla do obalu, odprezentuje své dílo, varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla, o možnostech tvarování základních materiálů, o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby, o historických i současných stylových kánonech, o formě prezentace díla, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla, o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posuzování vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu, navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu, zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu, zrealizuje finální podobu artefaktů, vyřeší adjustaci díla do obalu, odprezentuje své dílo, varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bouška, Vladimír; Kouřimský, Jiří. Atlas drahých kamenů : [doplň. učeb. pomůcka přírodověd. vyučování na školách 1. a 2. cyklu]. Praha : SPN, 1980.
-
Cepka, Anton. Šperky a objekty. Bratislava: Slovenská národná galéria, 1996. ISBN 80-85188-66-X.
-
Křížová, Alena. Kov - šperk 1993. Brno: Dům umění, 1993.
-
Křížová, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Vyd. 1. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
-
Stehlíková, Dana. Encyklopedie českého zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha : Libri, 2003. ISBN 80-85983-90-7.
|