Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. - Zadání tématu semestrálního projektu, seznámení s průběhem semestru. - Figurální studie. - Figurální plastika. - Práce s figurou. - Firální plastika - umístění v interiéru. - Figurální plastika - umístění do exteriéru. - Figurální plastika - umístění do krajiny. - Rozměr a materiál odpovídající charakteru daného prostředí. - Průběžné zadávání, korektury a odevzdávání všech seminárních úkolů dle pokynu vyučujícího. - Průběžné konzultace a tvorba semestrálního projektu. - Předložení výsledné verze projektu v termínu zadaném vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy), o technikách prostorové a sochařské tvorby, o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií, o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky, zohlední použité techniky a technologie, využívá základní kompoziční principy, ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace, používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy), o technikách prostorové a sochařské tvorby, o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií, o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech, o strategiích umístění objektu do veřejného prostoru, nebo umělecké intervence |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky, zohlední použité techniky a technologie, využívá základní kompoziční principy, ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace, používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, kriticky zvažuje umístění díla do konrétního prostoru, nebo realizace umělecké intervence, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Aubrecht, Kamil. Stručná charakteristika základních sochařských technik. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Gilles A. Tiberghien. Land art. Paris, 1993. ISBN 2-908393-18-2.
-
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochařského umění.
-
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
-
Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů.. Praha : Obelisk,, 1971.
|