Vyučující
|
-
Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Zadání tématu pro KP (semestrální projekt), orientace a možnosti. - Studium problematiky, průběžné přednášky pedagoga. - Průběžné zadávání, tvorba, korektury, konzultace a odevzdávání dílčích ateliérových úkolů. - Průběžné korektury, konzultace a tvorba semestrálního projektu (KP). - Objekt - prostorové řešení. - Prostor jako součást architektonického řešení. - Prostor dotvářející architektonické řešení. - Prostorové projekty ve veřejném prostoru a architektuře. - Videoperformance. - Videoinstalace. - Fotografický projekt. - Vedení studenta k návrh vlastního tématu, upevnění jeho schopnost rozhodování. - Spolupráce v týmu. - Pobyt v přírodě spojený s exkurzí (praxe řemeslného zaměření). - Vedení studenta k zběhlosti v úsudku, kritice, ale i k sebekritickému přístupu a hodnocení své vlastní práce. - Koncipování zvolené formy k realizovanému celku jak po stránce tematické, mechanické, technické, tak po stránce obsahové. - Realizace dobře profesionálně technicky zpracovaná s nárokem na smysluplné a nápadité řešení projektu např. interaktivní, mechanický, počítačový systém v rámci objektů. - Portfolio. Přehled probírané látky, postupů, při plnění dílčí části projektu: - přednáška, ukázka možností použití programu Authorizing DVD v prostředí After effect, - přednáška o kompozici a barvě v obraze, jak při digitálním tak filmovém zpracování obrazu, - zadání tématu, společný seminář, rozbor problematiky, - přednáška pozvaného hosta na dané téma, - konzultace skic, kreseb nebo digitálně zpracovaného záměru. - rozprava nad modely či rozpracovanými video projekcemi, krátkými filmy. - povinné semináře - spolupráce s odborníky v oblasti vědy a techniky, - návštěva současných výstav, - seminární práce na dané téma. - konzultace nad výběrem média pro dokončení realizace, - realizace projektů, instalace prací - výstava. - veřejná prezentace, obhajoba, odevzdání seminární práce, vlastní názor a reflexe nad vykonanou prací a tematické přednášky, písemně, digitálně zpracované s osobním vhledem a názorem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru běžných výrazových a vizuálních prostředků nových médií a příbuzných oborů, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro aplikovanou autorskou tvorbu, vybavit si a aplikovat znalosti o technických a technologických postupech podpůrných disciplín, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech a možnostech nových médií, možnostech jejich propojení a jejich hranic, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní umělecké projekty, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, reprodukovat znalost o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických, |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat základní znalost pracovních postupů v softwarech vhodných pro tvorbu oboru nových médií (ADOBE Photoshop, ADOBE Premiera, 3D MAYA), ovládat práce s digitálním fotoaparátem, digitální video kamerou HDV formát, plánuje složitý projekt, navrhuje jeho různé podoby, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci interaktivního projektu různých forem, uplatňovat široký rejstřík způsobů výstavby děje, včetně netradičních postupů, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvládat případnou postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
O možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání formou využití médií k netradičnímu uměleckému ztvárnění - koncipování prostoru jako součásti či dotvoření architektonického řešení, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu z oblasti prostorové nebo multi/mediální tvorby, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů, o soudobých stylových kánonech využívaných v disciplíně nových médií a jejich přesazích, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty multimediální a prostorové tvorby v náročnějších celcích, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčím překračování, o jejich možných vzájemných vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, o způsobech posouzení nároků na technické možnosti zpracování po řemeslné i technické stránce, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější projekt zaměřený na využití médií k netradičnímu uměleckému ztvárnění - koncipování prostoru jako součásti či dotvoření architektonického řešení, včetně tvorby kresebných návrhů o vysoké výpovědní hodnotě s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným multimediálním, interaktivním a ilustračním formám a jejich kombinaci, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, navrhovat a rozebírá svébytná autorská témata projektů a modifikuje je podle širších kulturních okolností, využít svůj tvůrčí potenciál k vytvoření hodnotné realizace prostorových projektů ve veřejném prostoru a architektuře, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, zvládnout postprodukci projektu a zajistit plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu, provést rozbor praktických aplikací, vést dialog nad analýzou zadání, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a řemeslnému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
on-line katalogy knihoven.
-
Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
-
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
De Micheli, M. Avantgardy XX.století.
-
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
-
Gilbert, Katharine Everett; Kuhn, Helmut. Dějiny estetiky. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965.
-
Gombrich, Ernst Hans. Příběh umění. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7.
-
Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
-
Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
-
Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha : Odeon, 1987.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha, 1998.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 10. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 2. Praha : Balios, 1998. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 3. Praha : Balios, 1998. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 5. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 6. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 7. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 8. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.
-
Pijoan, José. Dějiny umění. 9. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.
-
Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
-
Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
-
Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
-
Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.
|