|
Vyučující
|
-
Linzmaier Kamil, doc. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prostorové vztahy jednoduchých forem. 2. Vnitřní a vnější prostor. 3. Monolitní objekty 4. Struktury. 5. Pohyb v plastice. 6. Geometrické formy. 7. Přírodní struktury. 8. Barevná plastika. 9. Kombinace forem. 10. Plastika s užitnou funkcí. 11. Kombinace materiálů. 12. Druhotně použité prvky. 13. Prezentace a hodnocení. Úkoly mohou být řešeny také v některém druhu hlíny keramické a následně vypáleny a povrchově upraveny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat stavbu a konstrukci sochařských disciplin, vysvětlit jejich zákonitosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky vyřešit stavbu a konstrukci v jednotlivých sochařských disciplínách při respektování jejich zákonitostí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, popsat a vysvětlit technologické a technické postupy sochařství a jejich aplikaci při užité i volné sochařské tvorbě, reflektovat vlastní autorská východiska a stylové preference v soše |
| Odborné dovednosti |
|---|
| účinně vyřešit vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, využít získané zkušenosti při plánování semstrálních úkolů směřujících k užité i volné sochařské tvorbě, kreativně vypracovat různé typy projektů, jejichž tématem a úkolem je např.: kombinovat různé formy materiálů, využít některý z druhů keramické hlíny, vyřešit technologii vypálení a povrchové úpravy, vytvořit plastiku z nalezených předmětů atd. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Přednáška s demonstrací, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Řešení problémů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Současná periodika výtv. oboru..
-
Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
-
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
-
Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
-
Medková J. Řeč věcí. Praha, Horizont, 1990.
-
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
-
Volavka, Vojtěch. Jak vzniká socha. 1956.
|