Předmět: Modelování

« Zpět
Název předmětu Modelování
Kód předmětu KVU/SOMO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Česal Ivan, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. Prostorové vztahy jednoduchých forem. 2. Vnitřní a vnější prostor. 3. Monolitní objekty 4. Struktury. 5. Pohyb v plastice. 6. Geometrické formy. 7. Přírodní struktury. 8. Barevná plastika. 9. Kombinace forem. 10. Plastika s užitnou funkcí. 11. Kombinace materiálů. 12. Druhotně použité prvky. 13. Prezentace a hodnocení. Úkoly mohou být řešeny také v některém druhu hlíny keramické a následně vypáleny a povrchově upraveny.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 16 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat stavbu a konstrukci sochařských disciplin, vysvětlit jejich zákonitosti
Odborné dovednosti
prakticky vyřešit stavbu a konstrukci v jednotlivých sochařských disciplínách při respektování jejich zákonitostí
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, popsat a vysvětlit technologické a technické postupy sochařství a jejich aplikaci při užité i volné sochařské tvorbě, reflektovat vlastní autorská východiska a stylové preference v soše
Odborné dovednosti
účinně vyřešit vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, využít získané zkušenosti při plánování semstrálních úkolů směřujících k užité i volné sochařské tvorbě, kreativně vypracovat různé typy projektů, jejichž tématem a úkolem je např.: kombinovat různé formy materiálů, využít některý z druhů keramické hlíny, vyřešit technologii vypálení a povrchové úpravy, vytvořit plastiku z nalezených předmětů atd.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Přednáška s demonstrací,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Řešení problémů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Přednáška s aktivizací studentů,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Přednáška s diskusí,
Řešení problémů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Současná periodika výtv. oboru..
  • Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
  • Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
  • Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
  • Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
  • Medková J. Řeč věcí. Praha, Horizont, 1990.
  • Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
  • Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
  • Volavka, Vojtěch. Jak vzniká socha. 1956.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr