Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prostorové vztahy jednoduchých forem. 2. Vnitřní a vnější prostor. 3. Monolitní objekty 4. Struktury. 5. Pohyb v plastice. 6. Geometrické formy. 7. Přírodní struktury. 8. Barevná plastika. 9. Kombinace forem. 10. Plastika s užitnou funkcí. 11. Kombinace materiálů. 12. Druhotně použité prvky. 13. Prezentace a hodnocení. Úkoly mohou být řešeny také v některém druhu hlíny keramické a následně vypáleny a povrchově upraveny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat stavbu a konstrukci sochařských disciplin, vysvětlit jejich zákonitosti |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky vyřešit stavbu a konstrukci v jednotlivých sochařských disciplínách při respektování jejich zákonitostí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, popsat a vysvětlit technologické a technické postupy sochařství a jejich aplikaci při užité i volné sochařské tvorbě, reflektovat vlastní autorská východiska a stylové preference v soše |
Odborné dovednosti |
---|
účinně vyřešit vztahy tvarů, materiálů a barev v prostoru, využít získané zkušenosti při plánování semstrálních úkolů směřujících k užité i volné sochařské tvorbě, kreativně vypracovat různé typy projektů, jejichž tématem a úkolem je např.: kombinovat různé formy materiálů, využít některý z druhů keramické hlíny, vyřešit technologii vypálení a povrchové úpravy, vytvořit plastiku z nalezených předmětů atd. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Současná periodika výtv. oboru..
-
Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
-
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
-
Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
-
Medková J. Řeč věcí. Praha, Horizont, 1990.
-
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
-
Volavka, Vojtěch. Jak vzniká socha. 1956.
|