Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu probíhá v určené lokalitě (např. v okolí ubytovacího střediska Nečtiny). Doba trvání: 5 dnů Výuka zahrnuje studium konkrétních přírodních a architektonických útvarů prostřednictvím různých kategorií plenérové tvorby - kresba, malba, plastika, instalace, landart, fotografie, kolektivní projekty atp. Podrobnou náplň výuky sdělí vyučující v úvodních hodinách, následně může být náplň modifikována v závislosti na přírodních podmínkách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech využitelných pro land-artovou tvorbu, site-specific, nebo tvorbu v exteriéru, vybavit si postupy základní postupy výtvarného vyjadřování, usouvztažnit základní znalosti ze studované umělecké disciplíny a plenérové tvorby, aplikovat své dosavadní výtvarné znalosti na zadaný projekt |
Odborné dovednosti |
---|
vyjadřovat se rukou volnou i skrze další vhodné typy médií pro plenérovou tvorbu, vypracovat rešerši k zadanému tématu, využít ke své tvorbě konkrétní plenérové dispozice v intencích zadaného úkolu, prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o výtvarném plánování řešení zadaného projektu v plenéru, o specifických technologických postupech v oblasti zadaného žánru tvorby, o soudobých stylových kánonech řešení analogické tvorby, o vizuálních prostředcích vhodných pro realizaci zadaného projektu, o způsobech a zásadách spolupráce při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt výtvarného díla s ohledem na specifičnost plenérových podmínek, realizuje jej ve zcela specifických podmínkách (měřítko daného prostoru, proměnlivé atmosférické prostředí, intervenční charakter, atd.), spolupracuje při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a dokumentuje ji pro expozici určenou širší veřejnosti, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová konzultace, |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
-
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
-
Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
-
Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
-
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
-
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
|