Předmět: Kurz plenérové výtvarné tvorby - povinný

« Zpět
Název předmětu Kurz plenérové výtvarné tvorby - povinný
Kód předmětu KVU/SOPVT
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ruller Václav, Doc. MgA.
Obsah předmětu
Výuka předmětu probíhá v určené lokalitě (např. v okolí ubytovacího střediska Nečtiny). Doba trvání: 5 dnů Výuka zahrnuje studium konkrétních přírodních a architektonických útvarů prostřednictvím různých kategorií plenérové tvorby - kresba, malba, plastika, instalace, landart, fotografie, kolektivní projekty atp. Podrobnou náplň výuky sdělí vyučující v úvodních hodinách, následně může být náplň modifikována v závislosti na přírodních podmínkách.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 40 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech využitelných pro land-artovou tvorbu, site-specific, nebo tvorbu v exteriéru, vybavit si postupy základní postupy výtvarného vyjadřování, usouvztažnit základní znalosti ze studované umělecké disciplíny a plenérové tvorby, aplikovat své dosavadní výtvarné znalosti na zadaný projekt
Odborné dovednosti
vyjadřovat se rukou volnou i skrze další vhodné typy médií pro plenérovou tvorbu, vypracovat rešerši k zadanému tématu, využít ke své tvorbě konkrétní plenérové dispozice v intencích zadaného úkolu, prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu)
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o výtvarném plánování řešení zadaného projektu v plenéru, o specifických technologických postupech v oblasti zadaného žánru tvorby, o soudobých stylových kánonech řešení analogické tvorby, o vizuálních prostředcích vhodných pro realizaci zadaného projektu, o způsobech a zásadách spolupráce při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání
Odborné dovednosti
plánuje projekt výtvarného díla s ohledem na specifičnost plenérových podmínek, realizuje jej ve zcela specifických podmínkách (měřítko daného prostoru, proměnlivé atmosférické prostředí, intervenční charakter, atd.), spolupracuje při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a dokumentuje ji pro expozici určenou širší veřejnosti, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Skupinová konzultace,
Přednáška s diskusí,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Přednáška s demonstrací,
Řešení problémů,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Řešení problémů,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Výstupní projekt,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Hildre, Berit. Modelování: hlava a výrazy tváře. Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1325-6.
  • Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
  • Jundrovský, R. Sochařství pro praktickou potřebu sochařů, stavitelů a škol odborných. Praha.
  • Jundrovský, R.; Tichý, Erik. Kamenictví : tradice z pohledu dneška. 2., upr. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9055-6.
  • Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
  • Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
  • Slouka, Jiří. Kámen. Od horniny k soše.
  • Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr