Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Základní zpracování dřeva. 2. Lepení bloků. 3. Tesařské techniky - tesání, dlabání. 4. Tesařské techniky - vrtání, řezání, tesařské spoje. 5. Truhlářské techniky. 6. Řezbářské techniky. 7. Povrchové úpravy dřeva - mořidla, laky. 8. Polychromie dřeva. 9. Plasty - obrábění. 10. Plasty - lepení, spoje. 11. Plasty - barevné úpravy. 12. Kombinace technik. 13. Hodnocení a diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Diskuse, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybrat vhodné tvůrčí postupy pro realizaci navrhovaných variant díla, zvažovat možnosti tvarování základních materiálů, kriticky poměřovat vzájemné kompoziční a materiálovéh vztahy v souvislosti k zadanému tématu tvorby, vyjmenovat a popsat technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály, vyznat se v historických i současných stylových kánonech, vyjmenovat a popsat možnosti pro zdůraznění požadovaného vyznění díla, popsat na konkrétních dílech možnosti pro uplatnění základů uměleckořemeslné průpravy |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne varianty předmětu, objektu,sochařského díla, land artu nebo site specific instalace, zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby finálního díla, zrealizuje finální podobu artefaktů s ohledem na technické a technologické zákonitosti oboru, používat odpovídající technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály (odlévání, měření, konstrukce, přenášení, atd.), volit nejvhodnější materiály a technologie pro zdůraznění požadovaného výsledného vyznění sochařského díla, odprezentuje svůj projekt s důrazem na jeho technické a technologické aspekty a jejich vliv na jeho celkové estetické působení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat a popsat základy dalších sochařských technik a jejich kombinací, popsat základy technologických postupů práce s dalšími sochařskými materiály (dřevem, plasty, atd.), popsat možnosti uplatnění základů uměleckořemeslné průpravy na konkrétních dílech, vyjmenovat a vysvětlit škálu možností pro vyjádření požadovaného vyznění díla použitím vhodných materiálů a aplikací vhodných pracovních postupů, popsat možnosti spolupráce s aplikovanou vědou, popsat a uvést možnosti využití předchozí uměleckořemeslné průpravy |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat v rámci své tvorby další sochařské techniky a jejich kombinace, používat další technologie práce s dalšími sochařskými materiály (dřevem, plasty, atd.) - tesařské, truhlářské a řezbářské techniky; obrábění, lepení a spojování plastů atd.), používat odpovídající technologické postupy sochařské práce s tradičními i novými materiály (odlévání, měření, konstrukce, přenášení, apod.), využívat širokou škálu možností pro vyjádření požadovaného vyznění díla použitím vhodných materiálů a aplikací vhodných pracovních postupů, volit nejvhodnější materiály a aplikovat adekvátní technologie pro zdůraznění požadovaného výsledného vyznění sochařského díla, posoudit a v případě potřeby realizovat spolupráci s aplikovanou vědou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová výuka, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Gilles A. Tiberghien. Land art. Paris, 1993. ISBN 2-908393-18-2.
-
Preclík, Vladimír. Paměť sochařského portrétu. Praha: Academie. ISBN 80-200-1184-6.
-
Slouka, Jiří. Kámen : od horniny k soše. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1258-1.
|