Vyučující
|
-
Aliyev Petr, Mgr. art.
-
Jansová Ivana, MgA.
-
Strnadová Hana, MgA. Mgr.
-
Česal Ivan, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru. 2. Teoretické i názorné poučky a ukázky. 3. - 5. Modelování podle přírodních materiálů - průběžná tvorba, povinné konzultace a odevzdávání všech zadaných dílčích seminárních úkolů. 6. - 8. Studie hlavy (busta, reliéf) - průběžná tvorba, povinné konzultace a odevzdávání všech zadaných dílčích seminárních úkolů. 9. - 10. Sádrová forma a odlitek. 11. - 13. Prostorová cvičení - kreativní modelování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
cit pro prostor a tvar, znalost základních informací a praktických zkušeností v oboru, zájem o problematiku oboru |
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v sochařství a prostorové tvorbě, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat kresebné a základní modelářské skici na zadané téma, na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy, pracovat s prostorovou a materiálovou představivostí, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o technikách modelace a jejich možnostech pro využití v různých disciplínách, o technických a technologických postupech tvorby a odlévání forem a jejich patinování, o způsobech adjustace a expozice díla, o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií, |
Odborné dovednosti |
---|
reprodukovat do sochařské hlíny portrét jako bustu i jako reliéf, vytvářet sochařské formy (sádrové, voskové...), odlévat do forem tradiční i netradiční sochařské materiály, porovnat a používat různé sochařské přístupy, realizovat základní sochařská zadání pomocí různých technologií, realizovat sochařský projekt podle vlastního návrhu v měřítku 1:1, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Současná periodika výtv. oboru a současné umění (dostupné monografie výtv. umělců).
-
Lang, Josef. Úvod do sochařství : technika práce s hlínou, krok za krokem na 150 vyobrazeních (obrazech a fotografiích). Vyd. 1. Praha : Ikar, 1997. ISBN 80-7202-089-7.
-
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochařského umění.
-
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
|