Vyučující
|
-
Strnadová Hana, MgA. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, seznámení s průběhem semestru, materiály, nástroje, dílny. 2. - 4. Práce s materiálem - prostorová kompozice z papíru na téma "plocha v prostoru" 5. - 7. Materiál a prostor, modelování v materiálu sochařská hlína, prostorová kompozice na téma "grafický znak v prostoru" 8. - 9. Prostorová kompozice navazující na úkol ze sochařské hlíny 10.- 13. Asambláž, prostorová kompozice na zadané téma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v různých disciplínách výtvarného umění, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, |
Odborné dovednosti |
---|
projevit základy prostorové představivosti, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjadřovacích možností prostorových objektů na základě sofistikovaného zadání, základní analýzy vztahů tvarů, materiálů a barev v prostoru, vývoje a proměn úlohy tvarů a materiálů v prostoru, |
Odborné dovednosti |
---|
vyjadřovat se základními prostorovými objekty, dokáže využít nabyté vědomosti pro vyjádření různých kvalit a témat (např. lehkost, tíha, pád, začátek, apod.) dokáže aplikovat základní technická a technologická pravidla pro práci s různými materiály a experimentovat s nimi ve vlastní tvorbě, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Benjamin, W. Dílo a jeho zdroj. Praha, Odeon, 1979.
-
Chalupecký, Jindřich. Obhajoba umění 1934-1948 : výbor ze statí. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0322-2.
-
Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
-
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Volavka, Vojtěch. Jak vzniká socha. 1956.
-
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
|