Předmět: Náslechová praxe - bakalářská

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe - bakalářská
Kód předmětu KČJ/NAPX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pavlovová Mrázková Klára, PaedDr. CSc.
  • Karpuchina Daniela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vlastní náslechová praxe na ZŠ nebo SŠ podle oboru.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Studijní praxe, Samostudium literatury, Exkurze, výuka v terénu
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
posoudit didaktickou účinnost vyučovacích metod a forem práce
Odborné dovednosti
zaznamenat průběh vyučovací hodiny
aktivně se podílet na analýze vyučovací hodiny
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Samostudium,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Učebnice a metodické příručky, literatura uvedená v rámci didaktiky předmětu, didaktiky jazyka a didaktiky literatury.
  • ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině 2. Plzeň, 2021. ISBN 978-80-261-1011-8.
  • ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině. Plzeň, 2019. ISBN 978-80-261-0874-0.
  • Lederbuchová, L.; Vejvodová, J.; Suda, Z. Český jazyk a literatura. In: Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Západočeská univerzita, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • Slavík, Jan; Janík, Tomáš; Najvar, Petr; Knecht, Petr. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
  • Suda, Zdeněk. Několik poznámek k blokové pedagogické praxi na 2. stupni ZŠ. In: Pedagogická praxe v přípravě budoucích učitelů.. Západočeská univerzita v Plzni, 2006.
  • ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; HÁJKOVÁ, Eva; ELIÁŠKOVÁ, Klára; LIPTÁKOVÁ, Ľudmila; SZYMAŃSKA, Marta. Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň, 2020. ISBN 978-80-7489-595-1.
  • ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; ŠMEJKALOVÁ, Martina. Průvodce začínajícího češtináře. Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-949-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr