Vyučující
|
-
Karpuchina Daniela, Mgr. Ph.D.
-
Havlíček Pavel, PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Vlastní náslechová praxe na ZŠ nebo SŠ podle oboru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Studijní praxe, Samostudium literatury, Exkurze, výuka v terénu
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
posoudit didaktickou účinnost vyučovacích metod a forem práce |
Odborné dovednosti |
---|
zaznamenat průběh vyučovací hodiny |
aktivně se podílet na analýze vyučovací hodiny |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Učebnice a metodické příručky, literatura uvedená v rámci didaktiky předmětu, didaktiky jazyka a didaktiky literatury.
-
ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině 2. Plzeň, 2021. ISBN 978-80-261-1011-8.
-
ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině. Plzeň, 2019. ISBN 978-80-261-0874-0.
-
Kolektiv (Rada didaktiků FPE). Pedagogická praxe - metodické pokyny. Západočeská univerzita v Plzni, 2000.
-
Lederbuchová, L.; Vejvodová, J.; Suda, Z. Český jazyk a literatura. In: Pedagogická praxe na základní a střední škole. Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Slavík, Jan; Janík, Tomáš; Najvar, Petr; Knecht, Petr. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Suda, Zdeněk. Několik poznámek k blokové pedagogické praxi na 2. stupni ZŠ. In: Pedagogická praxe v přípravě budoucích učitelů.. Západočeská univerzita v Plzni, 2006.
-
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; HÁJKOVÁ, Eva; ELIÁŠKOVÁ, Klára; LIPTÁKOVÁ, Ľudmila; SZYMAŃSKA, Marta. Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň, 2020. ISBN 978-80-7489-595-1.
-
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; ŠMEJKALOVÁ, Martina. Průvodce začínajícího češtináře. Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-949-0.
|