Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Komunikativní aktivity. Návrat do zaměstnání po dovolené. Vyprávění zážitků. Dovolená ve Francii. 2. týden Nástup nového kolegy. Etiketa při seznamování. Informace o fyzickém a duševním stavu. Osobní dopis. 3. týden Pracovní schůze. Popis akčního plánu. Vyžádání/podání informací o pracovních podmínkách v jiné zemi. Stěhování Francouzů za prací. 4. týden Odchod kolegy z pracoviště. Vyjádření možnosti a hypotézy. Diskuse o pracovním projektu. Výplatní páska. 5. týden Popis výrobku. Objednávkový formulář. Nabídka služeb. Porovnání výrobku a služeb s konkurencí na trhu. 6. týden Popis knihy nebo článku. Marketing - obaly, reklama. Průběžný test. 7. týden Ekologické chování ve firemním prostředí. Ekoznačky. Vyžádání informací pro nadřízeného. Telefonování. 8. týden Příběhy podnikatelů. Popis historie firmy. Organizace programu obchodního partnera během jeho návštěvy. 9. týden Problémy během pracovních cest - ztráta zavazadel, zpoždění. Návrat z pracovní cesty/mise. Diskuze o výsledku jednání s nadřízeným. 10. týden Pracovní korespondence. Jazykové prostředky pro vyjádření záměru, vysvětlení, upřesnění. Struktura a náležitosti formálního dopisu. 11. týden Zkušenosti ze zahraničních misí. Etiketa během prvních pracovních jednání nebo oficiálních zdvořilostních návštěv. 12. týden Shrnutí a opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta a imperfekta) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- pojmenovat svoje pracovní aktivity |
- pojmenovat činnosti během pracovního procesu |
- pojmenovat části těla a zdravotní problémy |
Odborné dovednosti |
---|
- používat ve svém projevu přítomný, minulý i budoucí čas pravidelných i nepravidelných sloves |
- popsat jednoduchým způsobem svoji pracovní pozici |
- popsat podnik, jeho historii, zaměření, strukturu |
- vysvětlit pracovní postup |
- popsat svůj fyzický stav a zdravotní problémy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat různé typy dovolené ve Francii a v ČR |
- pojmenovat různé typy pracovních vztahů a smluv |
- rozlišit různé druhy dokumentů - objednávkový formulář, výplatní páska |
- rozlišit různé výrazy používané pro vyjádření stížnosti |
- rozlišit formální a neformální výrazy používané v písemné korespondenci |
- pojmenovat vlastnosti výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
- srovnat pracovní život ve Francii a v ČR z hlediska různých typů dovolených (dovolená na zotavenou, mateřská dovolená...) |
- analyzovat různé typy dokumentů - objednávkový formulář, výplatní pásku |
- podat stížnost |
- správně používat formální a neformální výrazy v písemné korespondenci s ohledem na situaci a vztah s adresátem |
- vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas |
- popsat výrobek a srovnat ho s jiným výrobkem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BROULAND, P. - KIDLESOVÁ, Z. - PRIESOLOVÁ, J. Francouzsko-český a česko-francouzský hospodářský slovník. Plzeň: FRAUS, 2003. ISBN 80-7238-259-4.
-
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français : Cahier d'activités. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155510-6.
-
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif Express 2 : le monde professionnel en français. Paris: Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155009-0.
|