Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Komunikativní aktivity. Pozvánky a pozvání. Etiketa. 2. týden Organizace výstavy, veletrhu. Rozdělení funkcí a úkolů. Informační zprávy pro zaměstnance. 3. týden Děkovný projev. Podání zprávy o výsledku jednání. Podmínky prodeje. Nonverbální komunikace. 4. týden Písemné reklamace. Vysvětlení - popis technického problému. 5. týden Omluvy. Nabídnutí pomoci. Řešení reklamací. Pracovní schůze - zahájení/ukončení. Výzva k vyjádření názoru, podání návrhu. 6. týden Ekonomická situace firmy, návrhy řešení některých problémů. Zápis z porady a obchodního jednání. 7. týden Průběžný test. Konflikty na pracovišti, vysvětlení důvodu, návrhy řešení. 8. týden Diskuze o pracovních poměrech. Vyjádření názoru, postoje, obavy, pochybnosti. Odborové organizace. Stávky. 9. týden Vzdělávání zaměstnanců. Hodnocení zaměstnanců. Evaluační pohovor. 10. týden Popis grafů. Zpráva o činnosti firmy a plánovaných aktivitách. 11. týden Právní formy francouzských firem. Práce s autentickými materiály. 12. týden Shrnutí a opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta, imperfekta, předminulého času) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary oznamovacího, rozkazovacího, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (subjonctif) pravidelných i nepravidelných sloves |
- pojmenovat různé typy pracovních vztahů a smluv |
- rozlišit různé druhy dokumentů - např. objednávkový formulář, výplatní pásku |
- rozlišit různé výrazy používané pro vyjádření stížnosti |
- rozlišit formální a neformální výrazy používané v písemné korespondenci |
- rozlišit výrazy pro vyjádření souhlasu a nesouhlasu |
- pojmenovat vlastnosti výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
- používat ve svém projevu tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta, imperfekta, předminulého času) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- používat ve svém projevu tvary oznamovacího, rozkazovacího, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (subjonctif) pravidelných i nepravidelných sloves |
- analyzovat různé typy dokumentů - např. objednávkový formulář, výplatní pásku |
- podat stížnost |
- správně používat formální a neformální výrazy v písemné korespondenci s ohledem na situaci a vztah s adresátem |
- vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas |
- popsat výrobek a srovnat ho s jiným výrobkem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat zásady pro psaní oficiálních pozvánek |
- vyjmenovat výrazy používané při psaní reklamací |
- vyjmenovat základní výrazy a fráze používané při děkovném projevu |
- rozlišit základní gesta používaná ve frankofonní komunikaci a jejich význam |
- vyjmenovat výrazy používané během zahajování a ukončení pracovní schůze |
- rozlišit různé právní formy podnikání ve Francii |
Odborné dovednosti |
---|
- napsat oficiální pozvánku |
- napsat reklamaci i na ni reagovat |
- pronést děkovný projev |
- používat při svém projevu základní gesta užívaná ve frankofonní komunikaci |
- zahájit a ukončit pracovní schůzi |
- vysvětlit rozdíl základních právních forem podnikání ve Francii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
BROULAND, P. - KIDLESOVÁ, Z. - PRIESOLOVÁ, J. Francouzsko-český a česko-francouzský hospodářský slovník. Plzeň: FRAUS, 2003. ISBN 80-7238-259-4.
-
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français : Cahier d'activités. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155510-6.
-
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155509-0.
|