|
Vyučující
|
-
Mertlová Ivana, Mgr.
-
Rottenbornová Markéta, Mgr.
-
Volena Jiří, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Course information. U1 - Animals in danger. Risks of extinction. Describing events in the present. 2. U1 - How the vulture became the victim. Why I love vultures - TED talk video. Presentation skills - signposting with questions. 3. U2 Family ties. Future plans and arrangements. 4. U2 - A passion for genealogy. The word's largest family reunion - TED talk video. Presentation skills - Personalizing a presentation. 5. U3 - Describing stories. Interview with an author. Defining relative clauses. 6. U3 - A word in books. My year reading a book from every country - TED talk video. Presentation skills - Closing a presentation. 7. U4 - Music. A traditional singer. Countable and uncountable nouns. 8. U4 - Music and the brain. Why I take the piano on the road - TED talk. Presentation skills - Providing background information. 9. U5 - Design elements. Prepositions and adverbs of place. 10. U5 - Symbol of a city. The worst-designed thing you have ever noticed - TED talk. Presentation skills - Numbering key points. Students' presentations. 11. U6 - Inspiring people. Reported speech. Students' presentations. 12. U6 - Inspiring lives. How a boy became an artist - TED talk. Presentation skills - Using voice effectively. Students' presentations. 13. Course evaluation.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit přítomný prostý a průběhový čas |
| identifikovat předpřítomný čas |
| identifikovat přítomné, minulé a budoucí časy slovesa BE |
| rozlišit základní předložky časové a místní |
| identifikovat základní tvary modálních sloves |
| identifikovat druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
| rozlišit používání vazby going to a will pro vyjádření budoucnosti |
| identifikovat všechny tři tvary nepravidelných sloves |
| Odborné dovednosti |
|---|
| charakterizovat členy rodiny |
| popsat základní vybavení domu |
| popsat vizáž člověka |
| popsat svůj běžný den |
| vyprávět v minulosti a budoucnosti |
| popsat různé druhy jídla a pití |
| vyprávět o svých zvycích v minulosti |
| popsat svoje pocity |
| stručně charakterizovat životní prostředí |
| popsat svoje koníčky |
| popsat práci nebo studium |
| napsat stručnou žádost |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat události v přítomnosti |
| identifikovat budoucí časy |
| identifikovat vztažné věty |
| rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
| charakterizovat některé prezentační dovednosti |
| rozlišit přítomný prostý a průběhový čas |
| rozlišit výrazy množství |
| Odborné dovednosti |
|---|
| charakterizovat ohrožené druhy zvířat |
| popsat rizika vyhynutí |
| správně strukturovat prezentaci |
| popsat rodinnou historii |
| popsat rodinné vztahy |
| vytvořit rodokmen |
| napsat krátký test o ohroženém druhu zvířat |
| napsat krátké pozvání na rodinnou sešlost |
| popsat knihu |
| ukončit prezentaci |
| charakterizovat hudební styly |
| popsat hudební dílo |
| poskytnout doplňující informace v prezentaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Kooperativní výuka, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bohlke David with Stephanie Parker. Keynote Pre-intermediate Student's Book. Velká Británie, 2017. ISBN 978-1-337-27392-3.
|