|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1 Úvod do kurzu; neformální rozhovor Pozdravy Týden 2 Rozhovory ve dvojicích a představování Nabídky Týden 3 Diskuze: Práva zvířat Přerušení řeči Týden 4 Recenze knihy nebo filmu Doporučení Týden 5 Diskuze na aktuální téma; Lidské tělo a pohyby Nonverbální komunikace Týden 6 Novinové zprávy Pozvánky Týden 7 Diskuze na aktuální téma Půjčování věcí Týden 8 Morální dilema Omluvy a výmluvy Týden 9 Diskuze: Zločin a trest Obvinění a popření Týden 10 Podání zprávy Vyjádření překvapení Týden 11 Diskuze na aktuální téma Vyjádření kritiky a pochvaly Týden 12 Plány do budoucna: kariéra a jiné aspekty života Rozloučení se
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| minimálně úroveň B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
| s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru správně používat modální slovesa tvořit zjišťovací a doplňovací otázky včetně otázek na podmět tvořit trpný rod tvořit vztažné věty tvořit podmínkové věty ovládat časové a místní předložky a předložkové vazby používat nepřímou řeč stupňovat přídavná jména používat spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky správně používat členy používat frázová slovesa a idiomatické výrazy používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích používat běžné konverzační fráze a obraty zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů používat správnou výslovnost a intonaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech popsat své zážitky, pocity a dojmy vyprávět souvisle příběh či děj formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| N/A |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou používat více ustálených slovních spojení - kolokací používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky používat frázová slovesa používat idiomatické výrazy používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se s větší jistotou o obecných, ale i složitějších tématech zapojovat se sebejistěji do diskuzí lépe obhajovat své názory vhodně reagovat na názory ostatních vyjádřit souhlas a nesouhlas vyjádřit vhodně kritiku a pochvalu vyjádřit omluvu vyjádřit překvapení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| N/A |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| skupinová a individuální konverzace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| skupinová a individuální konverzace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| skupinová a individuální konverzace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| ústní zkouška |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| ústní zkouška |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
DeForeest, Joan. Good Discussion and Natural English Interaction. Plzeň, 2005. ISBN 80-86898-46-6.
-
PORTER, Gillian. Role Play. Oxford University Press, 1991.
-
Wallwork, Adrian. Discussions A-Z : a resource book of speaking activities : advanced. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. ISBN 0-521-55979-0.
|