Vyučující
|
-
Vítová Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Říhová Vlasta, Bc.
-
Tichý Tomáš, Mgr.
-
Čadová Veronika, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu pracovní den, popis pracovní pozice přítomné časy 2. online komunikace formální a neformální e-mail 3. rozšiřování firmy a její historie minulé časy nepravidelná slovesa 4. firemní kultura telefonická komunikace 5. popis zařízení slovní zásoba týkající se komponentů, tvarů, rozměrů, materiálů 6. procesy a postupy slovní zásoba k popisování pracovních procesů a postupů trpný rod v přítomném čase 7. distribuce a dodání zboží, telefonická informace modální slovesa must, have to, can, should 8. reklama a marketing, příslušná slovní zásoba jazykové obraty k vyjádření příčiny a následku 9. domlouvání schůzek jazykové prostředky pro plánované akce přítomný průběhový čas, will a going to 10. slovní zásoba týkající se dopravy výrazy pro vyjádření kontrastu 11. pracovní dovolená komparativ, komparativní konstrukce as-as 12. konference potvrzující e-mail superlativ opakování učiva 13. zápočtový test analýza chyb hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen |
- rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
- identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
- rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
- vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
- identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
- identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
- identifikovat základní předložky místa a času |
- rozlišit gerundium a infinitiv |
Odborné dovednosti |
---|
- adekvátně používat základní gramatické struktury |
- využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
- analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
- vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
- vysvětlit své jednání i písemnou formou |
- napsat jednoduchý osobní dopis nebo email |
- napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
- vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
- vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit vhodná slovesa ve správném tvaru v probraných kolokacích |
- pojmenovat pracovní pozice ve firmě |
- rozlišit formální a neformální výrazy užívané v obchodním styku |
- pojmenovat pracovní procesy a postupy |
- rozlišit modální slovesa vhodná pro popis pravidel a pokynů |
- identifikovat principy reklamy a marketingu |
- rozlišit prostředky k vyjádření příčiny a následku |
- identifikovat kolokace z oblasti transportu |
- identifikovat pozici příslovečného určení ve větě |
Odborné dovednosti |
---|
- správně použít přítomný čas prostý a průběhový |
- správně zvolit pozici příslovečného určení času ve větě |
- vhodně zvolit minulý čas prostý a průběhový |
- správně použít pasivní konstrukci v přítomném čase |
- použít vhodné modální sloveso |
- volit správné jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
- správně použít jazykové prostředky pro vyjádření budoucnosti |
- použít vhodné jazykové výrazy pro vyjádření kontrastu |
- volit správné tvary pro vyjádření komparativu a superlativu přídavných jmen |
- analyzovat informace získané poslechem textu z pracovního prostředí |
- vyhledat informace v textu z pracovního prostředí |
- charakterizovat pojem firemní kultura |
- charakterizovat výrobek včetně jeho tvaru, rozměru, materiálu a funkce |
- charakterizovat obchodní konference |
- napsat formální i neformální e-mail s využitím vhodných výrazů a frází |
- napsat dopis jako odpověď na pozvání |
- písemně potvrdit objednávku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Hollett, Vicki. Business objectives : Students Book. 1. vydání. Great Britain : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451384-X.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Whitby, Norman. Business Benchmark: Pre-intermediate to Intermediate: Student's Book. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
|