Vyučující
|
-
Čadová Veronika, Mgr. Bc.
-
Vítová Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Tichý Tomáš, Mgr.
-
Říhová Vlasta, Bc.
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu nástup do zaměstnání předpřítomný čas 2. změna kariéry užití minulého a předpřítomného času propagace firmy děkovný dopis kategorie počitatelnosti podstatných jmen 3. kulturní odlišnosti použití členů u podstatných jmen týmová práce kaizen tvoření slov pomocí sufixů 4. práce v mezinárodním týmu globální HR obchodní turistika výrazy pro vyjádření množství e-mail vyžadující informace 5. statistická data popis grafu firemní finance 6. investování slovní zásoba akcie a burza 7. start-up a možnosti financování vztažné věty dopis poptávka po produktu opakování průběžný test 8. žádost o zaměstnání životopis korespondence spojená s pohovorem nábor zaměstnanců, slovní zásoba tvoření a užití podmínkových souvětí 0. a 1. typu 9. příprava na pracovní pohovor tvoření a užití podmínkových souvětí 2. typu souhrnné opakování podmínkových souvětí 10. růst zaměstnanců hodnocení zaměstnanců vyplňování přihlášky do kurzu e-mail organizátorovi školení 11. sportovní slovní zásoba v hospodářské angličtině efektivita práce zaměstnanců písemná zpráva o názorech zaměstnanců 12. spojení s infinitivem a -ing tvarem slovesa opakování 13. zápočtový test rozbor chyb v zápočtovém testu Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
-rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost u podstatných jmen |
-rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
-identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
-rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
-vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
-identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
-identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
-identifikovat základní předložky místa a času |
-rozlišit gerundium a infinitiv |
Odborné dovednosti |
---|
-adekvátně používat základní gramatické struktury |
-využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
-analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
-vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
-vysvětlit své jednání i písemnou formou |
-napsat jednoduchý osobní dopis nebo e-mail |
-napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
-vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
-vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
-identifikovat tvary předpřítomného a minulého času |
-rozlišit příslovečná určení času |
-identifikovat probraná počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
-analyzovat rozdíly ve funkci členů u podstatných jmen |
-rozlišit významy a tvary výrazů vyjadřujících kvantitu |
-rozlišit druhy vztažných vět a vztažných zájmen |
-pojmenovat příslovce a přídavná jména vhodná k popisu trendů a změn |
-rozlišit slovesa vyžadující infinitivní a -ing vazbu |
-vytvořit správné tvary podmínkových souvětí 1. a 2. typu |
-vyjmenovat termíny k tématu firemních financí |
-vyjmenovat termíny spojené s akciemi a burzou |
-identifikovat slovní spojení z oblasti zaměstnávání pracovníků |
Odborné dovednosti |
---|
-vyhledat a aplikovat důležité informace získané z profesně zaměřeného psaného textu |
-analyzovat informace získané poslechem profesně zaměřeného textu |
-popsat statistické údaje, grafy a trendy |
-hovořit a diskutovat o tématech spojených se změnou kariéry a přijetím práce |
-hovořit a diskutovat o problematice práce v týmu, profesním růstu a práci na globálním trhu |
-hovořit a diskutovat o firemních financích a investicích |
-vyjádřit podmínku s využitím 1. a 2. kondicionálu |
-použít v kontextu vztažná zájmena |
-použít v patřičném kontextu předpřítomný čas s výrazy since a for |
-volit správný infinitivní nebo -ing tvar sloves |
-volit správný tvar probraných počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen |
-napsat strukturované CV |
-napsat děkovný dopis |
-písemně formulovat pozvánku k pracovnímu pohovoru a sdělit jeho výsledek |
-e-mailem nebo dopisem požádat o informace |
-formulovat dopis poptávající produkt |
-správně strukturovat obchodní zprávu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Hollett, Vicki. Business objectives : new edition. 1st ed., 5th impr. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-451391-2.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Naunton, I. Profile 2: intermediate. Student's book. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457576-4.
-
Naunton, Jon. ProFile 2 : intermediate : workbook. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457585-3.
-
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Whitby, Norman. Business Benchmark: Pre-intermediate to Intermediate: Student's Book. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
|