|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do kurzu; Zkušenosti a zásady úspěšné konverzace. Počasí a roční období; Příroda. Vyjádření souhlasu a nesouhlasu; Přežití na pustém ostrově - aktivita. Diskuze na kontroverzní téma: Sňatky gayů a rodičovství. Slavní Češi; Zásady slušného chování napříč kulturami. Diskuze na kontroverzní téma; Rodina a příbuzenstvo. Vztahy a sňatky: role a očekávání. Řízení auta; Používání mapy; Popis míst v zemi. Bydlení; Český vzdělávací systém; Univerzitní oddělení. Diskuze na kontroverzní téma. Český vládní systém; Diskuze o knihách a filmech. Hodiny mohou zahrnovat i další témata, jako například aktuálně probíhající události.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru správně používat modální slovesa tvořit zjišťovací a doplňovací otázky včetně otázek na podmět tvořit trpný rod tvořit vztažné věty tvořit podmínkové věty ovládat časové a místní předložky a předložkové vazby používat nepřímou řeč stupňovat přídavná jména používat běžná příslovce správně používat členy rozpoznat a používat běžná frázová slovesa používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích používat běžné konverzační fráze a obraty zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů používat správnou výslovnost a intonaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech popsat své zážitky, pocity a dojmy vyprávět souvisle příběh či děj formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| N/A |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou používat více ustálených slovních spojení - kolokací používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky rozpoznat a používat více frázových sloves rozpoznat a používat idiomy používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se s větší jistotou o obecných, ale i kontroverzních tématech zapojovat se sebejistěji do diskuzí lépe obhajovat své názory vhodně reagovat na názory ostatních |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| N/A |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| skupinové a individuální konverzace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| skupinové a individuální konverzace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| skupinové a individuální konverzace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| ústní zkouška |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| ústní zkouška |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
PORTER, Gillian. Role Play. Oxford University Press, 1991.
-
Wallwork, Adrian. Discussions A-Z : a resource book of speaking activities : advanced. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. ISBN 0-521-55979-0.
|