Předmět: Angličtina pro doktorandy FDU 2

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro doktorandy FDU 2
Kód předmětu UJP/ADU2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vítová Lenka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. informace o kurzu analýza potřeb studentů v doktorském studiu 2. téma doktorské studium, výzkum a práce doktoranda slovní zásoba k tématu, konverzace 3. strukturovaný životopis zásady a pravidla pro sepsání životopisu slovesa a fráze užívané v akademickém jazyce 4. formální a neformální styl, charakteristika, typická slovní zásoba a fráze 5. jazykové prostředky pro psaní formálních dopisů žádost o studium v zahraničí žádost o pracovní pozici v zahraničí 6. struktura textu, spojovací výrazy, jejich význam a úloha 7. resumé přečteného textu parafrázování delších struktur jmennými frázemi identifikace klíčových informací 8. psaní odborného článku k publikaci slovesné časy 9. struktura odborného článku abstrakt typické gramatické jevy a jazyk 10. prezentace a její struktura typické fráze pro prezentaci odborného výzkumu adverbia pro vyjádření stanoviska 11. prezentace modální slovesa, vyjádření příčiny a následku podmínková souvětí 12. diskuse, její řízení typické fráze a slovní zásoba 13. vyhodnocení kurzu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči
-rozlišit otázku přímou a nepřímou
-rozlišit otázku přímou a nepřímou
-recognize situations for the use of present simple and present continuous
-recognize situations for the use of present simple and present continuous
-recognize situations for the use of past simple and past continuous
Odborné dovednosti
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace
-porozumět delším promluvám či přednáškám
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- identifikovat slovesa a slovesné vazby typické pro odborný text
- rozlišit jazykové prostředky formálního a neformálního stylu
- identifikovat fráze a slovní spojení užívaná ve formální korespondenci
- vyjmenovat spojovací výrazy v textu a rozlišit jejich význam
- pojmenovat adverbia vyjadřující stanovisko
- vyjmenovat jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku
- identifikovat modální slovesa užívaná pro zpětnou vazbu
- identifikovat vhodné výrazové prostředky pro diskusi na odborné téma
- rozpoznat podmínková souvětí užitá v odborném textu
- identifikovat klíčové informace v odborném textu
- identifikovat výrazové prostředky užívané při prezentaci výzkumu
Odborné dovednosti
- napsat profesní životopis
- podat formální žádost o studium či stáž na zahraniční univerzitě
- podat písemnou žádost o pracovní pozici v zahraničí
- sepsat odborný článek k publikaci
- sumarizovat obsah odborného textu ze svého oboru
- používat patřičné spojovací výrazy a fráze k signalizaci jednotlivých častí prezentace
- použít vhodné výrazové prostředky při diskusi na odborné téma
- použít typy podmínkových souvětí v odborném textu
- správně strukturovat prezentaci výsledků výzkumné práce
- použít správné výrazové prostředky pro prezentaci výsledků výzkumu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • www.en.fel.zcu.cz. .
  • Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
  • Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
  • Sinclair, John. Collins Cobuild English dictionary for advanced learners. 3rd ed. [London] : [HarperCollins], 2000. ISBN 0-00-710201-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr