|
Vyučující
|
-
Hrubá Daniela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu analýza potřeb studentů v doktorském studiu 2. téma doktorské studium, výzkum a práce doktoranda slovní zásoba k tématu, konverzace 3. strukturovaný životopis zásady a pravidla pro sepsání životopisu slovesa a fráze užívané v akademickém jazyce 4. formální a neformální styl, charakteristika, typická slovní zásoba a fráze 5. jazykové prostředky pro psaní formálních dopisů žádost o studium v zahraničí žádost o pracovní pozici v zahraničí 6. struktura textu, spojovací výrazy, jejich význam a úloha 7. resumé přečteného textu parafrázování delších struktur jmennými frázemi identifikace klíčových informací 8. psaní odborného článku k publikaci slovesné časy 9. struktura odborného článku abstrakt typické gramatické jevy a jazyk 10. prezentace a její struktura typické fráze pro prezentaci odborného výzkumu adverbia pro vyjádření stanoviska 11. prezentace modální slovesa, vyjádření příčiny a následku podmínková souvětí 12. diskuse, její řízení typické fráze a slovní zásoba 13. vyhodnocení kurzu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| -rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
| -rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
| -rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
| -identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového |
| -identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
| -identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
| -identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
| -identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
| -vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
| -vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
| -rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
| -rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
| -rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
| -rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
| -identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
| -identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
| -rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
| -rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
| -identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
| -identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
| -rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
| -rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
| -vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
| -vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
| -rozlišit otázku přímou a nepřímou |
| -rozlišit otázku přímou a nepřímou |
| -recognize situations for the use of present simple and present continuous |
| -recognize situations for the use of present simple and present continuous |
| -recognize situations for the use of past simple and past continuous |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
| -plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
| -obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
| -postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
| -napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
| -napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
| -porozumět delším promluvám či přednáškám |
| -sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat slovesa a slovesné vazby typické pro odborný text |
| - rozlišit jazykové prostředky formálního a neformálního stylu |
| - identifikovat fráze a slovní spojení užívaná ve formální korespondenci |
| - vyjmenovat spojovací výrazy v textu a rozlišit jejich význam |
| - pojmenovat adverbia vyjadřující stanovisko |
| - vyjmenovat jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
| - identifikovat modální slovesa užívaná pro zpětnou vazbu |
| - identifikovat vhodné výrazové prostředky pro diskusi na odborné téma |
| - rozpoznat podmínková souvětí užitá v odborném textu |
| - identifikovat klíčové informace v odborném textu |
| - identifikovat výrazové prostředky užívané při prezentaci výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - napsat profesní životopis |
| - podat formální žádost o studium či stáž na zahraniční univerzitě |
| - podat písemnou žádost o pracovní pozici v zahraničí |
| - sepsat odborný článek k publikaci |
| - sumarizovat obsah odborného textu ze svého oboru |
| - používat patřičné spojovací výrazy a fráze k signalizaci jednotlivých častí prezentace |
| - použít vhodné výrazové prostředky při diskusi na odborné téma |
| - použít typy podmínkových souvětí v odborném textu |
| - správně strukturovat prezentaci výsledků výzkumné práce |
| - použít správné výrazové prostředky pro prezentaci výsledků výzkumu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
www.en.fel.zcu.cz. .
-
Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Sinclair, John. Collins Cobuild English dictionary for advanced learners. 3rd ed. [London] : [HarperCollins], 2000. ISBN 0-00-710201-1.
|