Vyučující
|
-
Vinšová Marie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
. 1. informace o kurzu analýza potřeb studentů v doktorském studiu 2. doktorské studium, výzkum a práce doktoranda slovní zásoba k tématu, konverzace 3. čtení odborných textů, reprodukce textu otázky přímé a nepřímé 4. čtení odborných textů, diskuse jazykové prostředky a slovní zásoba pro vedení diskuse na odborné téma slovesa používaná v nepřímé řeči 5. strukturovaný životopis slovesa a slovesné vazby používané v odborném stylu 6. formální a neformální styl jazykové prostředky pro psaní formálních dopisů žádost o studium v zahraničí žádost o pracovní pozici v zahraničí 7. resumé přečteného textu parafrázování trpný rod v odborném stylu 8. psaní odborného článku k publikaci slovesné časy 9. struktura odborného článku abstrakt typické gramatické jevy a jazyk 10. příprava plakátu na konferenci frazeologie 11. prezentace a její struktura typické fráze pro prezentaci odborného výzkumu adverbia pro vyjádření stanoviska 12. prezentace modální slovesa, vyjádření příčiny a následku podmínková souvětí 13. diskuse typické fráze a slovní zásoba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového |
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
-rozlišit otázku přímou a nepřímou |
Odborné dovednosti |
---|
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
-porozumět delším promluvám či přednáškám |
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat tvary podstatných a přídavných jmen odvozených od slovesného základu |
- identifikovat slovesa a slovesné vazby typické pro odborný text |
- rozlišit prefixy a sufixy a identifikovat jejich význam v odborném stylu |
- rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost podstatných jmen užívaných v odborném textu |
- identifikovat jazykové prostředky pro vyjádření srovnání včetně velkých a malých rozdílů |
- charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
- pojmenovat adverbia vyjadřující stanovisko |
- vyjmenovat jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
- identifikovat modální slovesa užívaná pro zpětnou vazbu |
- identifikovat fráze a slovní spojení užívaná ve formální korespondenci |
- identifikovat vhodné výrazové prostředky pro diskusi na odborné téma |
Odborné dovednosti |
---|
- napsat profesní životopis |
- podat formální žádost o studium či stáž na zahraniční univerzitě |
- podat písemnou žádost o pracovní pozici v zahraničí |
- vytvořit plakát s přehledem a výsledky výzkumu pro vystoupení na konferenci |
- sepsat odborný článek k publikaci |
- sumarizovat obsah odborného textu ze svého oboru |
- správně strukturovat prezentaci výsledků výzkumné práce |
- používat patřičné spojovací výrazy a fráze k signalizaci jednotlivých častí prezentace |
-použít vhodné výrazové prostředky při diskusi na odborné téma |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
www.en.fel.zcu.cz.
-
Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. 9th pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-49868-6.
-
Sinclair, John. Anglicko-český výkladový slovník. Praha:Nakladatelství Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-304-5.
|