Předmět: Angličtina pro doktorandy - zkouška

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro doktorandy - zkouška
Kód předmětu UJP/ADZ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vinšová Marie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
. 1. informace o kurzu analýza potřeb studentů v doktorském studiu 2. doktorské studium, výzkum a práce doktoranda slovní zásoba k tématu, konverzace 3. čtení odborných textů, reprodukce textu otázky přímé a nepřímé 4. čtení odborných textů, diskuse jazykové prostředky a slovní zásoba pro vedení diskuse na odborné téma slovesa používaná v nepřímé řeči 5. strukturovaný životopis slovesa a slovesné vazby používané v odborném stylu 6. formální a neformální styl jazykové prostředky pro psaní formálních dopisů žádost o studium v zahraničí žádost o pracovní pozici v zahraničí 7. resumé přečteného textu parafrázování trpný rod v odborném stylu 8. psaní odborného článku k publikaci slovesné časy 9. struktura odborného článku abstrakt typické gramatické jevy a jazyk 10. příprava plakátu na konferenci frazeologie 11. prezentace a její struktura typické fráze pro prezentaci odborného výzkumu adverbia pro vyjádření stanoviska 12. prezentace modální slovesa, vyjádření příčiny a následku podmínková souvětí 13. diskuse typické fráze a slovní zásoba

Studijní aktivity a metody výuky
Samostudium literatury, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči
-rozlišit otázku přímou a nepřímou
Odborné dovednosti
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace
-porozumět delším promluvám či přednáškám
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- identifikovat tvary podstatných a přídavných jmen odvozených od slovesného základu
- identifikovat slovesa a slovesné vazby typické pro odborný text
- rozlišit prefixy a sufixy a identifikovat jejich význam v odborném stylu
- rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost podstatných jmen užívaných v odborném textu
- identifikovat jazykové prostředky pro vyjádření srovnání včetně velkých a malých rozdílů
- charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů
- pojmenovat adverbia vyjadřující stanovisko
- vyjmenovat jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku
- identifikovat modální slovesa užívaná pro zpětnou vazbu
- identifikovat fráze a slovní spojení užívaná ve formální korespondenci
- identifikovat vhodné výrazové prostředky pro diskusi na odborné téma
Odborné dovednosti
- napsat profesní životopis
- podat formální žádost o studium či stáž na zahraniční univerzitě
- podat písemnou žádost o pracovní pozici v zahraničí
- vytvořit plakát s přehledem a výsledky výzkumu pro vystoupení na konferenci
- sepsat odborný článek k publikaci
- sumarizovat obsah odborného textu ze svého oboru
- správně strukturovat prezentaci výsledků výzkumné práce
- používat patřičné spojovací výrazy a fráze k signalizaci jednotlivých častí prezentace
-použít vhodné výrazové prostředky při diskusi na odborné téma
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • www.en.fel.zcu.cz.
  • Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
  • Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. 9th pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-49868-6.
  • Sinclair, John. Anglicko-český výkladový slovník. Praha:Nakladatelství Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-304-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr