|
Vyučující
|
-
Praumová Nicol, Mgr.
-
Bouhamra Renata, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Rescue 2. týden. 1.2 Transmission; 1.3 Operation 3. týden. 2.1 Future shapes; 2.2 Solid shapes 4. týden. 2.3 Hollow shapes; 3.1 Conditions; HW (samostudium): Review Unit A 5. týden. 3.2 Sequence (1); 3.3 Sequence (2) 6. týden. 4.1 Engineer; 4.3 Interview; HW (samostudium): Review Unit B 7. týden. Doplňkový materiál: Green Power Engineering: Education for the Next Generation of Electrical Engineers 8. týden. 4.2 Inventor; 5.1 Warnings 9. týden. 5.2 Instructions; 5.3 Rules 10. týden. 6.1 Schedules; 6.2 Causes 11. týden. 6.3 Systems; HW (samostudium): Review Unit C 12. týden. Opakování, prezentace 13. týden. Závěrečný test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vytvořit přítomný prostý a průběhový čas |
| - vytvořit minulý prostý čas |
| - vytvořit předpřítomný čas prostý |
| - vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
| - vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
| - utvořit anglické základní číslovky |
| - vyjmenovat základní veličiny a jejich jednotky |
| - rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
| - utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
| - převést větu v činném rodě do rodu trpného |
| - vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
| - utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
| - utvořit příslovce z přídavných jmen |
| - utvořit druhý a třetí stupeň příslovcí |
| - utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
| - utvořit opisné tvary modálních sloves |
| - utvořit alespoň jednu gramatickou konstrukci používanou k vyjádření budoucnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat děje probíhající v současnosti |
| - pohovořit o svých běžných pracovních či studijních povinnostech |
| - popsat pracovní postup |
| - vyjádřit varování, příkaz a návrh |
| - popsat cestu do určité destinace |
| - uvést rozměry a množství |
| - dohodnout si pracovní schůzku |
| - napsat jednoduchý soukromý i pracovní email |
| - odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
| - popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
| - porovnat vlastnosti předmětů |
| - posoudit alternativy z hlediska časového, ceny a kvality a svůj výběr obhájit |
| - vyjádřit příčinu a následek |
| - popsat minulé děje ukončené |
| - popsat minulé děje, které pokračují do přítomnosti, nebo jejich následky |
| - popsat materiálové vlastnosti |
| - zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
| - pohovořit o budoucích dějích |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit formální a neformální jazyk |
| - vytvořit rozličné slovní druhy se shodným kořenem dle principů anglické morfologie |
| - identifikovat části stručného životopisu |
| - utvořit budoucí čas |
| - utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
| - utvořit a použít vztažné věty |
| - vytvořit věty příčinné a důsledkové |
| - zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
| - utvořit a použít pasívum |
| - utvořit předpřítomný prostý a průběhový čas |
| - vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
| - identifikovat části písemné stížnosti |
| - utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
| - utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
| - identifikovat části formálního dopisu |
| - utvořit a použít vedlejší časovou větu |
| - utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
| - utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
| - utvořit a použít imperativ |
| - rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
| - utvořit a použít doplňovací otázky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
| - popsat své studijní či pracovní povinnosti |
| - popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
| - vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
| - sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
| - účastnit se pracovního pohovoru |
| - popsat své vlastnosti a přednosti |
| - zařizovat záležitosti související s pracovní cestou (cestování, ubytování, stravování) |
| - identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
| - vést společenskou konverzaci |
| - vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
| - popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
| - napsat obchodní dopis/email: poptávka, nabídka, objednávka, reklamace a omluva |
| - napsat zápis z jednání |
| - popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
| - pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
| - popsat proces |
| - porovnat a zvážit alternativy |
| - podat instrukce |
| - účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| - mluvit po telefonu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| E-learning, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
-
Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|