Vyučující
|
-
Mizerová Blanka, Mgr.
-
Hůlková Martina, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Rescue 2. týden. 1.2 Transmission; 1.3 Operation 3. týden. 2.1 Future shapes; 2.2 Solid shapes 4. týden. 2.3 Hollow shapes; 3.1 Conditions; HW (samostudium): Review Unit A 5. týden. 3.2 Sequence (1); 3.3 Sequence (2) 6. týden. 4.1 Engineer; 4.3 Interview; HW (samostudium): Review Unit B 7. týden. Doplňkový materiál: Green Power Engineering: Education for the Next Generation of Electrical Engineers 8. týden. 4.2 Inventor; 5.1 Warnings 9. týden. 5.2 Instructions; 5.3 Rules 10. týden. 6.1 Schedules; 6.2 Causes 11. týden. 6.3 Systems; HW (samostudium): Review Unit C 12. týden. Opakování, prezentace 13. týden. Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vytvořit přítomný prostý a průběhový čas |
- vytvořit minulý prostý čas |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- utvořit anglické základní číslovky |
- vyjmenovat základní veličiny a jejich jednotky |
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit příslovce z přídavných jmen |
- utvořit druhý a třetí stupeň příslovcí |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit alespoň jednu gramatickou konstrukci používanou k vyjádření budoucnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat děje probíhající v současnosti |
- pohovořit o svých běžných pracovních či studijních povinnostech |
- popsat pracovní postup |
- vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- popsat cestu do určité destinace |
- uvést rozměry a množství |
- dohodnout si pracovní schůzku |
- napsat jednoduchý soukromý i pracovní email |
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
- porovnat vlastnosti předmětů |
- posoudit alternativy z hlediska časového, ceny a kvality a svůj výběr obhájit |
- vyjádřit příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- popsat minulé děje, které pokračují do přítomnosti, nebo jejich následky |
- popsat materiálové vlastnosti |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- pohovořit o budoucích dějích |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- vytvořit rozličné slovní druhy se shodným kořenem dle principů anglické morfologie |
- identifikovat části stručného životopisu |
- utvořit budoucí čas |
- utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
- utvořit a použít vztažné věty |
- vytvořit věty příčinné a důsledkové |
- zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
- utvořit a použít pasívum |
- utvořit předpřítomný prostý a průběhový čas |
- vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
- identifikovat části písemné stížnosti |
- utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
- utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
- identifikovat části formálního dopisu |
- utvořit a použít vedlejší časovou větu |
- utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
- utvořit a použít imperativ |
- rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
- utvořit a použít doplňovací otázky |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
- popsat své studijní či pracovní povinnosti |
- popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
- vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
- sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
- účastnit se pracovního pohovoru |
- popsat své vlastnosti a přednosti |
- zařizovat záležitosti související s pracovní cestou (cestování, ubytování, stravování) |
- identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
- vést společenskou konverzaci |
- vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
- popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
- napsat obchodní dopis/email: poptávka, nabídka, objednávka, reklamace a omluva |
- napsat zápis z jednání |
- popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
- pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
- popsat proces |
- porovnat a zvážit alternativy |
- podat instrukce |
- účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
- mluvit po telefonu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
-
Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|