Předmět: Angličtina 4 pro elektrotechniky

« Zpět
Název předmětu Angličtina 4 pro elektrotechniky
Kód předmětu UJP/AEL4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mizerová Blanka, Mgr.
Obsah předmětu
Week 1: Introduction, information on the course. 7a: Statements (reported speech) Week 2: 7bc: Incidents and Progress (present and past tenses) Week 3: 8a: Electric Motors (numbers, dimensions, Present Perfect Simple); Presentation basics Week 4: Additional material: Electrical Circuits; Presentation basics Week 5: 8bc: Projects (describing a method and purpose) Week 5: 9ab: Inventions (comparison, comparatives, superlatives) Week 6: 9bc: Buildings and Sites (shapes) Week 7: Additional material: E-mobility Week 8: 12bc: Priorities (comparison and contrast) Week 9: 10a: Incidents and Reports (past tenses revision) Week 10: 10bc: Investigation and Speculation (passive modals, third conditional) Week 11: 11ab: Equipment (materials and their use); 11c: Properties (suggesting improvements) Week 12: 12a: Threats (describing graphs; talking about the future) Week 13: Final test

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Samostudium studentů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- vytvořit přítomný prostý čas
- identifikovat infinitiv
- zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí
- vytvořit příčestí přítomné
- vytvořit minulý prostý čas
- identifikovat části formálního dopisu
- rozlišit formální a neformální jazyk
- identifikovat části stručného životopisu
- vytvořit předpřítomný čas prostý
- utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla
- utvořit a použít vztažné věty
- utvořit a použít pasívum
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací
- vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase
- utvořit a použít předpřítomný čas prostý
- převést větu v činném rodě do rodu trpného
- utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu
- utvořit a použít vedlejší časovou větu
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty
- utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen
- utvořit příslovce z přídavných jmen
- utvořit a použít trpný rod modálních sloves
- utvořit a použít imperativ
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti
- rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem
- utvořit opisné tvary modálních sloves
- utvořit a použít doplňovací otázky
Odborné dovednosti
- popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna
- popsat děje probíhající v současnosti
- popsat své studijní či pracovní povinnosti
- popsat pracovní postup
- vyjádřit varování, příkaz a návrh
- popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá
- uvést rozměry a množství
- vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni
- sepsat stručný životopis a průvodní dopis
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov
- účastnit se pracovního pohovoru
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá
- porovnat vlastnosti předmětů
- popsat své vlastnosti a přednosti
- identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek
- popsat minulé děje ukončené
- vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek
- popsat materiálové vlastnosti pomocí vhodných přídavných jmen
- popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning
- popsat technický problém a navrhnout jeho řešení
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen
- pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti
- popsat proces
- porovnat a zvážit alternativy
- podat instrukce
- účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas
- mluvit po telefonu
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: používá odborný jazyk
Výsledky učení
Odborné znalosti
- utvořit větu účelovou se stejnými i nestejnými podměty
- utvořit a použít nepřímou řeč
- identifikovat části abstraktu
- utvořit a použít minulý průběhový čas
- identifikovat ustálená slovní spojení
- utvořit a použít trpný rod předpřítomného a minulého času
- utvořit vedlejší vztažnou větu
- utvořit a použít složitější komparativní konstrukce
- utvořit trpný rod v budoucím čase a v předpřítomném čase
- utvořit a použít složitější konstrukce superlativu
- utvořit trpný rod způsobových sloves
- utvořit a použít rozvité jmenné fráze
- utvořit minulý průběhový čas
- utvořit a použít podmiňovací způsob minulý
- odlišit děje paralelní od dějů následných
- utvořit a použít kondicionál 3. typu (nereálnou podmínku v minulosti)
- rozlišit různé typy grafů
- utvořit a použít opisné tvary způsobových sloves
- pojmenovat různé elektrosoučástky
- utvořit a použít předbudoucí čas
Odborné dovednosti
- podat zprávu o události
- vysvětlit účel/cíle svého konání
- popsat experiment
- popsat minulé děje
- popsat proces a metodu
- vyjádřit posloupnost dějů
- popsat tvary, nákresy a technické specifikace
- napsat abstrakt
- popsat škodu
- popsat princip, funkci a využití přístroje
- efektivně vyhledávat/ověřovat správnost ustálených slovních spojení
- vyjádřit spekulace a míru nejistoty
- vyjádřit lítost
- podat instrukce pomocí rozkazovacího způsobu
- poradit a navrhnout řešení
- popsat podobnost a rozdílnost
- přidat do textu další informaci a slohově ji provázat s předchozím sdělením
- popsat materiálové vlastnosti
- aktivně se účastnit jednání a napsat o něm zápis
- popsat výrobní postup
- sdělit bezpečnostní pokyny
- popsat schopnosti a dovednosti
- učinit předpověď budoucího vývoje
- vyjádřit složitý formální příkaz/zákaz
- popsat graf a SWOT analýzu
- napsat písemnou zprávu o pracovním úrazu
- vyjádřit stejnou myšlenku různými způsoby
- vyjádřit podobnost/rozdílnost
- chápat a diskutovat záležitosti životního prostředí, elektroinženýrství a automobilového průmyslu
- popsat bezpečnostní rizika
- popsat paralelní minulé děje
- popsat posloupnost dějů v minulosti
- popsat graf
- vyjádřit přibližnost
- popsat elektrický obvod
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
E-learning,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
E-learning,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
  • Hollett, Vicki. Tech talk : pre-intermediate student's book. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457458-X.
  • Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
  • Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
  • Sydes, John. Tech talk : pre-intermediate workbook. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457460-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr