Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Week 1: Introduction, information on the course. 7a: Statements (reported speech) Week 2: 7bc: Incidents and Progress (present and past tenses) Week 3: 8a: Electric Motors (numbers, dimensions, Present Perfect Simple); Presentation basics Week 4: Additional material: Electrical Circuits; Presentation basics Week 5: 8bc: Projects (describing a method and purpose) Week 5: 9ab: Inventions (comparison, comparatives, superlatives) Week 6: 9bc: Buildings and Sites (shapes) Week 7: Additional material: E-mobility Week 8: 12bc: Priorities (comparison and contrast) Week 9: 10a: Incidents and Reports (past tenses revision) Week 10: 10bc: Investigation and Speculation (passive modals, third conditional) Week 11: 11ab: Equipment (materials and their use); 11c: Properties (suggesting improvements) Week 12: 12a: Threats (describing graphs; talking about the future) Week 13: Final test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vytvořit přítomný prostý čas |
- identifikovat infinitiv |
- zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
- vytvořit příčestí přítomné |
- vytvořit minulý prostý čas |
- identifikovat části formálního dopisu |
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- identifikovat části stručného životopisu |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- utvořit a použít vztažné věty |
- utvořit a použít pasívum |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
- utvořit a použít vedlejší časovou větu |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit příslovce z přídavných jmen |
- utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
- utvořit a použít imperativ |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit a použít doplňovací otázky |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
- popsat děje probíhající v současnosti |
- popsat své studijní či pracovní povinnosti |
- popsat pracovní postup |
- vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
- uvést rozměry a množství |
- vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
- sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
- účastnit se pracovního pohovoru |
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
- porovnat vlastnosti předmětů |
- popsat své vlastnosti a přednosti |
- identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
- popsat materiálové vlastnosti pomocí vhodných přídavných jmen |
- popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
- popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
- popsat proces |
- porovnat a zvážit alternativy |
- podat instrukce |
- účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
- mluvit po telefonu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá odborný jazyk |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- utvořit větu účelovou se stejnými i nestejnými podměty |
- utvořit a použít nepřímou řeč |
- identifikovat části abstraktu |
- utvořit a použít minulý průběhový čas |
- identifikovat ustálená slovní spojení |
- utvořit a použít trpný rod předpřítomného a minulého času |
- utvořit vedlejší vztažnou větu |
- utvořit a použít složitější komparativní konstrukce |
- utvořit trpný rod v budoucím čase a v předpřítomném čase |
- utvořit a použít složitější konstrukce superlativu |
- utvořit trpný rod způsobových sloves |
- utvořit a použít rozvité jmenné fráze |
- utvořit minulý průběhový čas |
- utvořit a použít podmiňovací způsob minulý |
- odlišit děje paralelní od dějů následných |
- utvořit a použít kondicionál 3. typu (nereálnou podmínku v minulosti) |
- rozlišit různé typy grafů |
- utvořit a použít opisné tvary způsobových sloves |
- pojmenovat různé elektrosoučástky |
- utvořit a použít předbudoucí čas |
Odborné dovednosti |
---|
- podat zprávu o události |
- vysvětlit účel/cíle svého konání |
- popsat experiment |
- popsat minulé děje |
- popsat proces a metodu |
- vyjádřit posloupnost dějů |
- popsat tvary, nákresy a technické specifikace |
- napsat abstrakt |
- popsat škodu |
- popsat princip, funkci a využití přístroje |
- efektivně vyhledávat/ověřovat správnost ustálených slovních spojení |
- vyjádřit spekulace a míru nejistoty |
- vyjádřit lítost |
- podat instrukce pomocí rozkazovacího způsobu |
- poradit a navrhnout řešení |
- popsat podobnost a rozdílnost |
- přidat do textu další informaci a slohově ji provázat s předchozím sdělením |
- popsat materiálové vlastnosti |
- aktivně se účastnit jednání a napsat o něm zápis |
- popsat výrobní postup |
- sdělit bezpečnostní pokyny |
- popsat schopnosti a dovednosti |
- učinit předpověď budoucího vývoje |
- vyjádřit složitý formální příkaz/zákaz |
- popsat graf a SWOT analýzu |
- napsat písemnou zprávu o pracovním úrazu |
- vyjádřit stejnou myšlenku různými způsoby |
- vyjádřit podobnost/rozdílnost |
- chápat a diskutovat záležitosti životního prostředí, elektroinženýrství a automobilového průmyslu |
- popsat bezpečnostní rizika |
- popsat paralelní minulé děje |
- popsat posloupnost dějů v minulosti |
- popsat graf |
- vyjádřit přibližnost |
- popsat elektrický obvod |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
E-learning, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 3. UK, 2018. ISBN 9781408229477.
-
Hollett, Vicki. Tech talk : pre-intermediate student's book. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457458-X.
-
Jacques, C. Technical English 3 workbook with key + Audio CD pack. UK, 2018. ISBN 9781408267981.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
Sydes, John. Tech talk : pre-intermediate workbook. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457460-1.
|