Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Course Introduction and Note-taking Spelling, Vocabulary, and Common Confusions Summarizing and Verb Tenses Presentations and Expanding Vocabulary Noun Phrases and Word Families Formal vs. Informal English Reading Skills: Skimming and Scanning Sentence Structures and Punctuation Problem-Solving and Proposal Writing Report Writing and Presentations
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pochopení základních gramatických pravidel, jako je struktura věty a slovesné časy. |
Znalost klíčové akademické a obecné slovní zásoby. |
Schopnost identifikovat hlavní myšlenky a shrnovat texty. |
Povědomí o terminologii prezentace. |
Pochopení základní akademické terminologie, jako jsou "formální a neformální jazyk" a "konvence akademického psaní." |
Odborné dovednosti |
---|
Pochopení gramatických pravidel, včetně struktury věty, slovesných časů a pořadí slov. |
shrnout obsah odborného článku |
napsat úvod či odstavec s použitím citací |
Schopnost použití slovní zásoby, která je dostatečná pro účast v konverzacích a porozumění textům. |
parafrázovat myšlenky |
Schopnost psát jasné a koherentní věty a základní odstavce. |
Schopnost psát poznámky během přednášek nebo diskuzí, s použitím běžných zkratek a symbolů. |
napsat článek zaměřený na porovnání, popis, argumentaci, řešení problému |
přednést skupinovou prezentaci |
Schopnost rychle číst texty za účelem identifikace klíčových informací. |
Schopnost pochopit a shrnout hlavní myšlenky textu. |
strukturovat článek popisující vztah příčiny a následku |
Schopnost účastnit se konverzací a diskuzí. |
Základní schopnost připravit a prezentovat krátké prezentace na známá témata. |
Schopnost shromažďovat informace z různých zdrojů a stručně je shrnout. |
Schopnost kriticky analyzovat a interpretovat informace. |
Základní dovednosti v řešení problémů a navrhování řešení. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
academic English and its importance |
note-taking trechniques |
word usage and lexical understanding |
grammar and sentence structure |
summarization and report writing |
vocabulary expansion |
register, purpose, audience in writing |
paragraph structure and coherence |
problems, solutions, and proposals |
Odborné dovednosti |
---|
effective note-taking and summarization |
development of academic English skills |
structured presentation skills |
understanding and usage of formal English |
understanding paragraph unity, cohesion, and use of cohesive devices |
report writing and problem-solving |
ability to analyze texts, infer meanings, and engage in academic discussions |
skills in peer editing and collaboration |
proficiency in formal and informal registers, sentence patterns,etc. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Formativní hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Formativní hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
HEWINGS Martin. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-16.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
|