Předmět: English for Academic Purposes 4

« Zpět
Název předmětu English for Academic Purposes 4
Kód předmětu UJP/AEP4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Čechová Lucie, Mgr.
Obsah předmětu
Úvod a přehled kurzu Základy psaní esejí Úvod do prezentací Porozumění názvům esejí a větným strukturám Proces psaní esejí Popis grafů a vizuálů Eseje srovnání a kontrastu Psaní o příčinách a důsledcích Vyhledávání a hodnocení zdrojů Parafrázování a shrnutí Úvody esejí Hodnocení shrnutí a používání AI nástrojů Univerzitní život a zaměření studia Anotovaná bibliografie Prezentační dovednosti - úvod Psaní těla eseje Prezentace a komentování vizuálů Co dělat a nedělat při prezentacích Psaní závěrů esejí Závěry prezentací a zvládání otázek

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
přiměřeně správně používat gramatciké struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření prokázat znalost správné výslovnosti a intonace vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu vhodnou pro akademické psaní
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu
Odborné dovednosti
účelně používat slovník
v mluvené a psané komunikaci vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení
odhadnout význam neznámého odborného výrazu na základě použité předpony a kontextu
popsat pracovní postup
připravit a okomentovat prezentaci
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
academic writing structures
grammar and sentence structures
paraphrasing and summarizing
critical thinking and source evaluation
research and citation
presentation skills
Odborné dovednosti
napsat písemný úkol
správně citovat a odkazovat
účastnit se diskuze
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
E-learning,
Řešení problémů,
Samostudium,
Situační učení (vč. micro-teachingu),
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Individuální konzultace,
Analyticko-kritická práce s textem,
Situační učení (vč. micro-teachingu),
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Projektová výuka,
Diskuse,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Sebehodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Formativní hodnocení,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Formativní hodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Formativní hodnocení,
Doporučená literatura
  • Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
  • Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
  • Martin HEWINGS. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge. 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr