Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod a přehled kurzu Základy psaní esejí Úvod do prezentací Porozumění názvům esejí a větným strukturám Proces psaní esejí Popis grafů a vizuálů Eseje srovnání a kontrastu Psaní o příčinách a důsledcích Vyhledávání a hodnocení zdrojů Parafrázování a shrnutí Úvody esejí Hodnocení shrnutí a používání AI nástrojů Univerzitní život a zaměření studia Anotovaná bibliografie Prezentační dovednosti - úvod Psaní těla eseje Prezentace a komentování vizuálů Co dělat a nedělat při prezentacích Psaní závěrů esejí Závěry prezentací a zvládání otázek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
přiměřeně správně používat gramatciké struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření prokázat znalost správné výslovnosti a intonace vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu vhodnou pro akademické psaní |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
Odborné dovednosti |
---|
účelně používat slovník |
v mluvené a psané komunikaci vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
odhadnout význam neznámého odborného výrazu na základě použité předpony a kontextu |
popsat pracovní postup |
připravit a okomentovat prezentaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
academic writing structures |
grammar and sentence structures |
paraphrasing and summarizing |
critical thinking and source evaluation |
research and citation |
presentation skills |
Odborné dovednosti |
---|
napsat písemný úkol |
správně citovat a odkazovat |
účastnit se diskuze |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Formativní hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
-
Martin HEWINGS. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge. 2012.
|