Vyučující
|
-
Kopárová Jitka, Ph.D.
-
Hujer Petr
-
Vařeková Petra, Mgr.
-
Sichting Daniel
-
Mizerová Blanka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Weekly Plan 1a Introduction to the course, requirements explained. Expectations and needs analysis. Primary vs. secondary research. 1b Revision: Reputable sources, including WoS articles; using AI in research. Identifying a research gap. Research project/academic article structure. Using abstracts for research. Taking part in a discussion. 2a Revision: Giving explanations, definitions, examples. Being aware of audience. Combining clauses, cause-effect relationships. Parallelism. Complex conjunctions and prepositions. 2b Revision: Sentence topic and sentence stress. Paragraph and text cohesion/coherence. Making a clear argument. Incorporating voice in a text. 3a Research project: Choosing a topic. Making an outline plan. Academic article title. 3b Revision: Note-taking; stages of writing. Journal articles - identifying arguments and supporting evidence from sources. Combining and comparing information from various sources. 4a Choosing the right register. Expressing objectivity - personal vs. impersonal expressions, marked language (connotations). Listening to a conference paper. 4b Avoiding sexist language. Thesauri: synonyms, antonyms, avoiding negatives. Academic vs. technical language. 5a Revision: Avoiding plagiarism, paraphrasing, citations. Citation managers. Paper introduction. Theoretical background. 5b Revision: Presentations. Presentation structure. Strong introductions. Planning a research presentation, considering audience, coping with stress, evaluation. 6a Collecting data, research tools. Talking about methods I. Chronological relations, cause-effect patterns (revision). 6b Idioms in academic writing, differences between spoken and written language. Peer editing. 7a Collocations. Connotations. (Revision). 7b Explaining methods II. Referring to and describing visuals (tables, graphs, pictures, maps). (Revision) 8a Results and discussion. Reading and writing about results: distinguishing between evidence and evaluation. Critical responses, confident and tentative language, hedging. 8b Conclusion and further research. Implications. Evaluation. Referring back to the literature review. 9a Presentations: question period. Tips for answering difficult questions. 9b Writing an abstract. Three types of abstract. Structure of an informative abstract. Structure of a descriptive abstract. Key words. 10a Conferences and conference proceedings. Communicating research. Establishing research collaboration. Small talk. 10b Writing an abstract in class. Peer editing. 11a Submission of the paper/article. 11b Revision for the test. 12a Giving presentations. 12b Giving presentations. 13a Final test. 13b Course evaluation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost vhodných frází k vyjádření přímých či nepřímých požadavků a vyjádření kvality |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
správně strukturovat text |
prokázat znalost správných forem oslovení |
prokázat znalost vhodných jazykových prostředků k vyjádření příčiny a následku, vysvětlení funkce, popisu pracovního postupu, popisu materiálu, podání instrukcí a popisu problému |
Odborné dovednosti |
---|
popsat graf |
v mluvené a psané komunikaci umí student vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
orientovat se v matematických výrazech a specifikacích |
popsat materiály a jejich vlastnosti |
popsat výrobní postup |
vysvětlit funkci |
popsat pokus |
podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
vést diskusi na pracovní téma |
porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
napsat abstrakt a krátkou esej |
připravit si a přednést krátkou prezentaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
efektivně používat předpony a složená podstatná jména |
používat idiomatické výrazy |
používat konotace |
používat přípony |
používat neformální a idomatické jazykové prostředky |
Odborné dovednosti |
---|
napsat kritickou reakci na text |
efektivně používat poznámky z přednášek |
připravit si ústní shrnutí a hodnocení textu |
v textu identifikovat problémy, řešení a hodnocení |
ohodnotit a přednést prezentaci |
napsat popis procesu/postupu na základě poznámek z textů a výzkumu |
připravit a přednést prezentaci založenou na výzkumu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Edward de Chazal and Julie Moore. Oxford EAP Advanced C1. Oxford, 2013. ISBN 9780194001779.
-
Hewings, Martin; Thaine, Craig. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP : advanced : student's book. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-16521-1.
-
Chazal, Edward de; Moore, Julie. Oxford EAP : a course in English for academic purposes : advanced / C1. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-400179-3.
|