Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Nemocniční personál 2. V nemocnici 3. Příjem 4. Záznam pacienta 5. Nehody a urgentní stavy 6. Opakování a průběžný test 7. Bolest 8. Příznaky 9. Péče o starší pacienty 10. Výživa a obezita 11. Opakování 12. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
pojmenovat a používat běžnou slovní zásobu při rozhovoru o každodenních tématech a činnostech; |
zdůvodnit využívaní prostých a průběhových forem sloves; |
rozlišit vhodnost použití jednoduchých gramatických prostředků; |
Odborné dovednosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni A2/B1 dle SERR; |
gramatické prostředky správně využívat v komunikaci; |
jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech; |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod.; |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium; |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
pojmenovat zdravotní problémy pacientů, zejména bolest, zažívací potíže, dýchací potíže, urgentní stavy, atp. |
vyjmenovat složky výživy a zásady zdravého životního stylu; |
vyjmenovat zásady práce a pomůcky potřebné pro starší pacienty; |
pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves; |
rozlišit správné použití předložek při popisu míst a dějů; |
rozlišovat správné vyjádření budoucnost pomocí "will";"going to"; |
zdůvodnit porovnání vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu; |
zdůvodnit vyjádření doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should"; |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše popsat své pracovní prostředí: nemocnici nebo jiné zdravotnické zařízení; |
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník. |
charakterizovat různé vyšetřovací metody, pojmenovat část lidského těla, nejčastější nemoci, život ohrožující stavy; |
aplikovat a dokázat vysvětlit základy první pomoci; |
popsat jednotlivé části nemocnice a podat správné informace pacientovi; vyhledat a ukázat cestu; |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
používat jazykové prostředky adekvátně komunikační situaci; |
vyjádřit zdvořilost, zájem a empatii. |
poradit pacientovi vhodný životní styl a stravovací návyky; |
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
vyjadřovat budoucnost pomocí slovesa "will" a "going to"; |
porovnávat vlastnosti věcí a dějů za použití komparativu a superlativu; |
vyjádřit doporučení nebo morální závazek pomocí slovesa "should"; |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: Studenti používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti ve zvoleném cizím jazyce. |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice, T. Nursing 1. OUP, 2008.
-
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
Holá,A., Kopřivová,T. Medical English.
-
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-18393-2.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
|