Vyučující
|
-
Přibylová Monika, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden - úvod: Trestný čin, trest a právo, terminologie 2. týden Právo a pořádek, policie, prevence trestných činů, dělení trestných činů, terminologie 3. týden Úvod do trestního práva, povaha trestného činu, actus reus, mens rea - práce s textem, precedenty, aplikace 4. týden Souběh actus reus and mens rea - případová studie, precedenty, práce s textem 5. týden Hlavní rysy anglického právního systému: Vývoj common law a ekvity - práce s textem, terminologie 6. týden Případová studie: Miller v. Jackson [1977] QB 966 - rozbor precedentu Dělení práva, právo trestní a občanské, rozdíly - práce s textem, terminologie Způsob citace případů 7. týden Právo hmotné a procesní Prameny práva. Judikatura - práce s textem, terminologie 8. týden Hierarchie soudů Závaznost precedentů a její prvky: ratio decidendi, obiter dictum - práce s textem, terminologie 9. týden Případové studie: Donoghue v. Stevenson [1932] AC 562 Tutton & others v. A.D. Walter ltd. [1986] QB 61 - práce s textem, terminologie, aplikace 10. týden Zákony, účel interpretace zákonů- práce s textem, terminologie, aplikace 11. týden Opakování a upevnění látky 12. týden Závěrečný test, odevzdání seminární práce 13. týden Vyhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostudium literatury
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- používat v písemných i ústních projevech složitější gramatické struktury (např. podmínkové věty, souslednost časů) dle požadavků na úroveň B2 Společného evropského rámce pro jazyky |
- používat v písemných i ústních projevech složitější gramatické struktury (např. podmínkové věty, souslednost časů) dle požadavků na úroveň B2 Společného evropského rámce pro jazyky |
Odborné dovednosti |
---|
- napsat jasný a podrobný text o široké škále témat - uvést výhody a nevýhody různých možností - popsat své zážitky a události, naděje a cíle - vysvětlit své názory na konkrétní problematiku - odůvodnit své postoje a plány - komunikovat plynule a spontánně |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
- napsat jasný a podrobný text o široké škále témat - uvést výhody a nevýhody různých možností - popsat své zážitky a události, naděje a cíle - vysvětlit své názory na konkrétní problematiku - odůvodnit své postoje a plány - komunikovat plynule a spontánně |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit hlavní znaky právnického jazyka - vyjmenovat hlavní principy vybraných oblastí anglického práva (common law, ekvity, trestního práva, soudní interpretace zákonů) - vyhledat hlavní myšlenky soudních rozhodnutí |
Odborné dovednosti |
---|
- vyjádřit své stanovisko ke konkrétnímu trestnímu případu - navrhnout modelové řešení na základě prostudovaných precedentů - obhájit své stanovisko v diskusi s ostatními studenty i rodilým mluvčím - nezávisle a efektivně komunikovat v profesně zaměřených situacích v rámci obsahu předmětu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
- vyjádřit své stanovisko ke konkrétnímu trestnímu případu - navrhnout modelové řešení na základě prostudovaných precedentů - obhájit své stanovisko v diskusi s ostatními studenty i rodilým mluvčím - nezávisle a efektivně komunikovat v profesně zaměřených situacích v rámci obsahu předmětu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium právních pramenů Řešení problémů, Skupinová výuka, Seminární výuka (badatelské metody) |
Odborné dovednosti |
---|
Studium metodou řešení problémů Skupinová výuka Seminární výuka |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Studium metodou řešení problémů Skupinová výuka Seminární výuka |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test Kvalita zpracované seminární práce |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností při semináři Individuální prezentace a diskuze na semináři |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Demonstrace dovedností při semináři Individuální prezentace a diskuze na semináři |
Doporučená literatura
|
-
Mason, C., Atkins. R. The Lawyers English Language Coursebook. Stamford: Global Legal English, 2014. ISBN 9780954071462.
-
Russell, Frances; Locke, Christine. English Law and Language : an Introduction for Students of English. 1 st ed. New York : Phoenix ELT, 1995. ISBN 0-13-280454-9.
-
Slapper, G., Kelly, D. The English Legal System. London and New York: Routledge, 2015. ISBN 978-0-415-72633-7.
|