Vyučující
|
-
Shakirova Anna, Mgr. Bc.
-
Čechová Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Informace o kurzu, Komunikace s veřejností - teorie prezentací, Pomáhající profese 2. Poradenství 3. Chráněné bydlení 4. Respitní péče 5. Raná péče 6. Intervence 7. Lidé s postižením 8. Komunikace s lidmi s postižením 9. Závěrečné opakování 10 Konzultace k portfoliu 11. prezentace 12. Ústní zkouška
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat jednotlivé slovní druhy |
- rozlišit přítomný, minulý a budoucí čas |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves |
- identifikovat základní tvary modálních sloves |
- identifikovat tvary a typy podstatných jmen |
Odborné dovednosti |
---|
- využívat jazykové kompetence na úrovni A1 dle SERR |
- správně používat jednoduché gramatické prostředky (přítomnost, minulost a budoucnost) |
- formulovat otázky v přítomnosti, minulosti a budoucnosti v běžných situacích a reagovat na ně |
- strukturovat správně krátký jednoduchý text |
- používat základní pravidla výslovnosti |
- analyzovat jednoduché texty na obecná témata |
- používat základní tvary modálních sloves |
- analyzovat a shrnout informace z krátkých jednoduchých sdělení |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat a rozlišit základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese (sociální vědy) |
- vyjmenovat typy péče v domovech a ústavech |
- identifikovat služby pro děti v raném dětství |
- vyjmenovat různé typy dobrovolnictví |
identifikovat druhy postižení a speciálních potřeb |
Odborné dovednosti |
---|
- vyhledat důležité informace v autentickém textu v rámci profesního zaměření |
- formulovat otázky a reagovat na ně v profesně zaměřených situacích |
- popsat poradenské služby |
- vysvětlit principy služeb pro děti v raném dětství |
- popsat denní péči ve stacionáři |
- vytvořit prezentaci v rámci profesního zaměření |
- popsat schémata chráněného bydlení |
- vysvětlit pojem dobrovolnictví |
- vysvětlit pojem krizové intervence |
- analyzovat a shrnout informace v profesně zaměřených textech |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
sebehodnocení průběžné hodnocení |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Diskuse, Kooperativní výuka |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Diskuse, Kooperativní výuka, Práce s textem, kritické myšlení, Samostatná práce studentů, |
Doporučená literatura
|
-
English for Social Services.
-
Harris, John; White, Vicky. A Dictionary of Social Work and Social Care. Oxford University Press, 2018.
|