Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Informace o kurzu, Komunikace s veřejností - teorie prezentací, Pomáhající profese 2. Služby pro rodiče samoživitele, Domácí násilí 3. Nízkoprahová centra 4. Služby následné péče 5. Terénní práce 6. Intervence 7. Lidé s postižením 8. Komunikace s lidmi s postižením 9. Závěrečné opakování. 10. Konzultace k portfoliu 11. Prezentace 12. Ústní zkouška
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat jednotlivé slovní druhy |
- rozlišit přítomný, minulý a budoucí čas v prosté a průběhové formě |
- identifikovat konstrukci v činném a trpném rodu |
- rozlišit základní předložky |
- identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
Odborné dovednosti |
---|
- vyhledat důležitou informaci v autentickém textu na obecné téma |
- adekvátně používat základní gramatické struktury |
- shrnout hlavní smysl konverzace na obecná témata |
- využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
- analyzovat a shrnout jednoduchá sdělení v rámci každodenní komunikace |
- správně používat tvary přítomného, minulé a budoucího času v prosté a průběhové formě |
- správně používat předpřítomný čas |
- vhodně volit modální slovesa pro různé významy |
- strukturovat jednoduchý text na obecné téma |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit služby pro matky samoživitelky a typy domácího násilí |
- vyjmenovat typy následné péče |
- rozlišit principy tlumočnických služeb a principy komunikace s osobami s postižením |
- rozlišit principy terénních prací |
- vymezit pojem ergoterapie |
- vymezit pojem standardy sociálních služeb |
- vymezit pojem nízkoprahová centra |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat služby následné péče a terénní práce |
- vysvětlit principy tlumočnických služeb a komunikace s osobami s postižením |
- formulovat otázky a reagovat na ně v profesně zaměřených situacích: ergoterapie, rehabilitace osob s postižením, služby pro matky samoživitelky, domácí násilí, nízkoprahová centra a kluby pro mladistvé a standardy sociálních služeb |
- vytvořit prezentaci v rámci profesního zaměření |
- strukturovat jednoduchý profesně zaměřený text |
- vyhledat důležité informace v autentickém textu v rámci profesního zaměření |
- analyzovat a shrnout důležité informace v textech v rámci profesního zaměření |
- vyjadřovat názor, souhlas a nesouhlas při komunikaci s klienty v profesně zaměřených situacích |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
English for Social Services.
-
Harris, John; White, Vicky. A Dictionary of Social Work and Social Care. Oxford University Press, 2018.
|