Předmět: Angličtina pro předškolní pedagogiku

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro předškolní pedagogiku
Kód předmětu UJP/APP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čubrová Dana, Mgr.
  • Mochalová Miroslava, Mgr.
  • Šambergerová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
Weekly plan 1 Introduction & Foundational Concepts - Course information, course requirements, expectations - Needs analysis - The Role and Goals of a Language Teacher 2 How Young Children Learn Languages - The Difference between Natural Acquisition and Structured Instruction - Key Principles: exposure, repetition, and context in language learning - Classroom language - Hands-on Practice 3 Crafting Engaging Activities: The Structure of a Lesson - Anatomy of an Activity: introduction, practice, production, and conclusion - Modelling and Scaffolding - Creating your own activity 4 Immersion & Play-Based Learning - Full vs. Partial Immersion - Play-based learning strategies: songs, storytelling, and movement - Creating your own activity 5 Total Physical Response (TPR) & Multisensory Approaches - What is TPR, and why is it effective for young learners? - Using multisensory learning: visual, auditory, and kinaesthetic strategies - Creating your own activity 6 Storytelling & Songs as Teaching Tools - How to choose age-appropriate books and stories - Techniques for storytelling in a foreign language (gestures, repetition, visuals) - Integrating music, rhymes, and chants to reinforce vocabulary - Creating your own activity 7 Game-Based Learning - Role of games - Types of games: memory, board games, scavenger hunts, etc. - Adapting games: traditional games to a foreign language classroom - Creating your own activity 8 Outdoor Learning - The Outdoor Classroom - nature theme, movement theme, community theme - Theme-Based Outdoor Lessons - Creating your own activity 9 Visuals, Props, & Real-Life Objects in Language Teaching - Using teaching tools: flashcards, puppets, and real-life objects - Creating a language-rich environment (labels, posters, classroom setup) - The role of arts and crafts in foreign language instruction - Creating your own activity 10 Routine-Based Learning & Incidental Language Acquisition - Using daily routines to reinforce key phrases (e.g., snack time, clean up) - Integrating Language into daily routines - How incidental learning happens in play and social interactions - Strategies to model and encourage spontaneous language use - Creating your own activity 11 Technology-Assisted Learning - Educational Apps & Videos - Interactive apps, cartoons, and digital resources introduce language in an engaging way - Virtual Storytelling - Online books and interactive storytelling help reinforce comprehension and pronunciation 12 Final Project & Reflection - Micro-teaching - Group discussion on challenges & solutions in early foreign language teaching - Course reflection 13 Final Project & Reflection - Evaluation of students' performance - Course evaluation

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 38 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé, budoucí, předpřítomné)
rozlišit strukturu vět oznamovacích, rozkazovacích a tázacích
rozlišit pomocná slovesa
rozlišit slovní druhy
rozlišit základní větné členy
Odborné dovednosti
správně tvořit věty v přítomném, minulém, budoucím a předpřítomném čase
zdůvodnit použití konkrétního času
interpretovat kratší text
vyjádřit názor
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenovat aktivity pro předškolní děti
popsat druhy specifických poruch učení předškolních děti
pojmenovat vybavení učebny
vyjmenovat dětské písničky
Odborné dovednosti
efektivně používat "classroom language"
shrnout hlavní myšlenky odborného textu
naplánovat a popsat událost
vybrat vhodné aktivity pro předškolní děti
vysvětlit postup aktivity
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • vybrané aktuální online texty.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -