Předmět: Angličtina pro předškolní pedagogiku

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro předškolní pedagogiku
Kód předmětu UJP/APP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kováříková Renata, Mgr.
  • Lingvista4 Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
1. Course information. Differences between natural acquisition vs. structured instruction Importance of exposure, repetition, and context in language learning. Classroom language 2. Immersion and Play-Based Learning 3. Total Physical Response (TPR) & Multisensory Approaches 4. Game-Based Learning 5. Storytelling & Songs as Teaching Tools 6. Using Games and Movement in Language Learning 7. Teaching Vocabulary & Simple Sentence Structures 8. Visuals, Props & Real-Life Objects in Language Teaching 9. Routine-Based Learning 10. Technology-Assisted Learning 11. Final Project & Reflection 12. Final Project & Reflection 13. Evaluation.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 38 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé, budoucí, předpřítomné)
rozlišit strukturu vět oznamovacích, rozkazovacích a tázacích
rozlišit pomocná slovesa
rozlišit slovní druhy
rozlišit základní větné členy
Odborné dovednosti
správně tvořit věty v přítomném, minulém, budoucím a předpřítomném čase
zdůvodnit použití konkrétního času
interpretovat kratší text
vyjádřit názor
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenovat aktivity pro předškolní děti
popsat druhy specifických poruch učení předškolních děti
pojmenovat vybavení učebny
vyjmenovat dětské písničky
Odborné dovednosti
efektivně používat "classroom language"
shrnout hlavní myšlenky odborného textu
naplánovat a popsat událost
vybrat vhodné aktivity pro předškolní děti
vysvětlit postup aktivity
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • vybrané aktuální online texty.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -