Vyučující
|
-
Kopárová Jitka, Ph.D.
-
Hujer Petr
|
Obsah předmětu
|
Block 1: Classes 1-6 Course introduction. Formal presentation and course requirements. Scope of Mechanical Engineering, Job Roles, Field of work The choice of ME, Steps to becoming a Mechanical Engineer, Required Skills LinkedIn strategy, Tips for Mechanical Engineering Interview What (Not) to say in Job Interview Job Application Emails, Resume Design Future Trends of Mechanical Engineering Grammar and Vocab revision. Comparing and contrasting engine types and their future: Hydrogen, Electric, Internal combustion engines Block 2: Describing visuals, forces and processes 4-6, Classes 7-12 Describing visuals Grammar and Vocab revision, Picture dictations, group presentations Describing forces, simple mechanisms Grammar and Vocab revision, Describing the way things work Describing processes: Milling and Grinding Grammar and Vocab revision, Describing processes: Welding and Casting Block 3: Materials, energy sources, forces and machines 7-8, Classes 13-16 Properties of Material, Ferrous Materials, Non-Ferrous Materials, Alloys Energy sources: Renewable/non-renewable. Current state of each, + and -, problems and potential solutions Describing Lathe Machines and how they work Describing Drilling Machines and how they work Block 4: Units of Measurement 9-10, Classes 17-20 Types of Metrology, Measurement Terminologies Limit & Fit, Linear Measurement Comparative gauges, Angular Measurement Force and Torque, Temperature Measurement Giving presentations Studenti předmětu AST5 mají k dispozici e-learningový program AST5. Přístup je přes moodle.zcu.cz. https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8951
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Cvičení
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 65 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit gramatické struktury na úrovni A2/B1 dle SERR |
- pojmenovat materiály |
- pojmenovat součásti stroje |
- vyjmenovat jednoduchá bezpečnostní pravidla |
- vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
- napsat jednoduchý inzerát a oznámení |
- vést základní konverzaci v restauraci: objednání jídla, placení |
- vést základní konverzaci v hotelu: rezervace pokoje, vyřešení jednoduchých problémů |
- popsat základní vlastnosti materiálů |
- porovnat přístroje |
- popsat spoje a umístění částí strojů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1 dle SERR |
- rozlišit matematické výrazy a specifikace |
- vyjmenovat vlastnosti materiálů |
Odborné dovednosti |
---|
- představit svou profesi a pracoviště |
- napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
- účastnit se pohovoru |
- telefonovat, zanechat a převzít zprávu |
- napsat žádost |
- popsat výrobní postup |
- vysvětlit funkci |
- popsat pokus |
- podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
- vést diskusi na pracovní téma |
- porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Čepičková, J. English for Mechanical Engineers 5.
-
Glendinning, E. H., Glendining, N. Oxford English for Electrical and Mechanical Engineering. Oxford, 1994.
-
Ibbotson, Mark. Cambridge English for engineering. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-71518-8.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|