Vyučující
|
-
Hujer Petr
-
Kopárová Jitka, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Block 1: Creating safe and stress-free working environment 1-4, Classes 1-4 Course introduction. Formal presentation and course requirements. Safety at work. Following rules and regulations. What to do if things go wrong: writing an accident report Describing and reporting damage. Defects and troubleshooting. Dealing with customer complaints. Creating a stress-free environment Block 2: Describing systems and types of manufacturing 5-8, Classes 5-8 Describing cooling and heating systems Describing engine types Describing additive manufacturing (3D printing) Describing automation and robotics processes Block 3: Ergonomics, energy sources, nuclear engineering 9-13, Classes 9-13 9-10. Discussing ergonomics, energy sources (renewable energy, fossil fuels), nuclear engineering 10-11. Giving presentations 1 11-12. Giving presentations 2 12-13. Credit test Studenti předmětu AST6 mají k dispozici e-learningový program AST6. Přístup je přes moodle.zcu.cz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8952
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 65 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1 dle SERR |
- vyjmenovat vlastnosti materiálů |
- rozlišit matematické výrazy a specifikace |
- vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
Odborné dovednosti |
---|
- představit svou profesi a pracoviště |
- napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
- napsat formální a neformální email |
- popsat materiály a jejich vlastnosti |
- účastnit se pohovoru |
- popsat cestu |
- popsat výrobní postup |
- vysvětlit funkci |
- popsat pokus |
- podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
- vést diskusi na pracovní téma |
- porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
- telefonovat, zanechat a převzít zprávu |
- napsat žádost |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1/B2 dle SERR |
- rozlišit slovní zásobu vztahující se k profesnímu zaměření |
- vyjmenovat druhy grafů |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat graf |
- napsat abstrakt a krátkou esej |
- připravit si a přednést prezentaci |
- popsat bezpečností preventivní opatření a vysvětlit jejich plnění |
- diskutovat o předpisech a normách |
- napsat hlášení o nehodě |
- napsat stížnost |
- po telefonu popsat poruchu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Altini, A. English for Mechanical Engineering EAP. Disigma, 2021. ISBN 978-618-202-138-5.
-
Dunn, M., Howey, D. et.al. English for Mechanical Engineering in Higher Education Studies. Garnet, U.K., 2010. ISBN 978-1-85964-939-8.
-
Ibbotson, M. Cambridge English for Engineering. Cambridge, U.K., 2008. ISBN 978-0-521-71518-8.
|