Vyučující
|
-
Laksar Arnošt, Mgr.
-
Lingvista4 Barbora, Mgr.
-
Kopečná Hien Phuong, Mgr
-
Hujer Petr
|
Obsah předmětu
|
Teacher 1 (T1), Teacher 2 (T2) 1. T1: Introduction. Forming questions. T2: Introduction. Information about what we do and who we are 2. T1: Subject questions. Jobs. Quiz 1 - forming different questions T2: Frequency adverbs and expressions. Time to relax 3. T1: Echo answers. Leisure. T2: Kinds of art 4. T1: Past simple. Life story. Quiz 2 - Past Simple T2: Describing a picture; Deadline: Forum 1 submission 5. T1: Past continuous. Important moments. T2: Colors 6. T1: Past Simple and Past Continuous - comparison. Storytelling. - Quiz 3 - Past Simple, Past Continuous T2: Shapes 7. T1: Modals part 1. Employment. Deadline: Quizzes 1-3 T2: Sketching and drawing 8. T1: Modals part 2. Work. Quiz 4 - Modals T2: Agreement, disagreement; Deadline: Forum 2 submission 9. T1: Present Perfect - introduction. Apologies. T2: Visiting a museum 10. T1: Present perfect and Past Simple - comparison. Film genres. Quiz 5 - Present Perfect, Past Simple T2: Television 11. T1: Word formation. Music genres. Deadline: Quizzes 4-5 T2: Review 12. T1: Revision T2: Credit testing; Deadline: Forum 3 submission
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé) |
- rozlišit strukturu otázek a záporů ve všech základních časech |
- identifikovat podstatná a přídavná jména, zájmena, slovesa a příslovce |
- vyjmenovat minulé časy a příčestí minulé běžně používaných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
- tvořit věty v časech přítomných a minulých |
- tvořit otázky v časech přítomných a minulých |
- zdůvodnit výběr gramatického času |
- používat modální slovesa |
- strukturovat krátný text (např. krátké vypravování) |
- interpretovat krátký text (1-2 odstavce) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Obecná část identifikovat otázku a její strukturu |
rozlišovat otázky podmětné a otázky na jiné větné členy |
rozlišovat otázky zjišťovací a doplňkové |
identifikovat "echo anwers" (odpověď na zjišťovací otázku, např: Did you go to the cinema? - Yes, I did.) |
identifikovat tázací dovětky |
rozlišit minulý čas prostý a průběhový |
identifikovat přítomný čas průběhový |
identifikovat předpřítomný čas |
vyjmenovat modální slovesa |
identikovat kořen slova a předpony a přípony |
vyjmenovat slova týkající se práce, zaměstnání, zábavy, filmových a hudebních žánrů, televize |
vyjmenovat frekvenční příslovce |
Odborná část vyjmenovat umělecké profese |
vyjmenovat druhy umění a základní slovní zásobu týkající se umění |
vyjmenovat předložky a fráze používané pro popsání obrázků (in the top left corner, in the background, above, apod.) |
vyjmenovat barvy |
vyjmenovat primární, sekundární a doplňkové barvy a rozlišit výrazné / tlumené barvy a chromatické / achromatické barvy |
vyjmenovat 2D a 3D tvary |
vyjmenovat základní techniky stínování |
pojmenovat části muzea / galerie a toho, co je vystavováno |
Odborné dovednosti |
---|
Obecná část správně tvořit otázky na podmět i na ostatní větné členy |
správně používat "echo answers" - krátké odpovědi na zjišťovací otázky (např: have you seen? Yes, I have. Are you? No, I'm not, apod.) |
správně užívat minulý čas prostý a průběhový |
správně tvořit tázací dovětky |
formulovat omluvy |
vyjádřit souhlas a nesouhlas |
správně tvořit věty v předpřítomném čase a užívat ho ve vhodných situacích |
správně užívat modální slovesa |
tvořit nová slova s použitím předpon a přípon |
Odborná část představit sebe a obor svého studia |
vysvětlit rozdíl mezi technikami stínování |
naplánovat návšťevu do muzea/galerie a představit ji ostatním |
popsat obraz |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Dolejš, J., Benešová, B. English for Artists 1.
-
Tims, Nicholas; Redston, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face : pre-intermediate : workbook. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61397-3.
-
Tims, Nicholas; Redston, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face: pre-intermediate: student´s book.
|