Předmět: Angličtina pro umělce 1

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro umělce 1
Kód předmětu UJP/AU1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Laksar Arnošt, Mgr.
  • Lingvista4 Barbora, Mgr.
  • Kopečná Hien Phuong, Mgr
  • Hujer Petr
Obsah předmětu
Teacher 1 (T1), Teacher 2 (T2) 1. T1: Introduction. Forming questions. T2: Introduction. Information about what we do and who we are 2. T1: Subject questions. Jobs. Quiz 1 - forming different questions T2: Frequency adverbs and expressions. Time to relax 3. T1: Echo answers. Leisure. T2: Kinds of art 4. T1: Past simple. Life story. Quiz 2 - Past Simple T2: Describing a picture; Deadline: Forum 1 submission 5. T1: Past continuous. Important moments. T2: Colors 6. T1: Past Simple and Past Continuous - comparison. Storytelling. - Quiz 3 - Past Simple, Past Continuous T2: Shapes 7. T1: Modals part 1. Employment. Deadline: Quizzes 1-3 T2: Sketching and drawing 8. T1: Modals part 2. Work. Quiz 4 - Modals T2: Agreement, disagreement; Deadline: Forum 2 submission 9. T1: Present Perfect - introduction. Apologies. T2: Visiting a museum 10. T1: Present perfect and Past Simple - comparison. Film genres. Quiz 5 - Present Perfect, Past Simple T2: Television 11. T1: Word formation. Music genres. Deadline: Quizzes 4-5 T2: Review 12. T1: Revision T2: Credit testing; Deadline: Forum 3 submission

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé)
- rozlišit strukturu otázek a záporů ve všech základních časech
- identifikovat podstatná a přídavná jména, zájmena, slovesa a příslovce
- vyjmenovat minulé časy a příčestí minulé běžně používaných sloves
Odborné dovednosti
- tvořit věty v časech přítomných a minulých
- tvořit otázky v časech přítomných a minulých
- zdůvodnit výběr gramatického času
- používat modální slovesa
- strukturovat krátný text (např. krátké vypravování)
- interpretovat krátký text (1-2 odstavce)
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Obecná část identifikovat otázku a její strukturu
rozlišovat otázky podmětné a otázky na jiné větné členy
rozlišovat otázky zjišťovací a doplňkové
identifikovat "echo anwers" (odpověď na zjišťovací otázku, např: Did you go to the cinema? - Yes, I did.)
identifikovat tázací dovětky
rozlišit minulý čas prostý a průběhový
identifikovat přítomný čas průběhový
identifikovat předpřítomný čas
vyjmenovat modální slovesa
identikovat kořen slova a předpony a přípony
vyjmenovat slova týkající se práce, zaměstnání, zábavy, filmových a hudebních žánrů, televize
vyjmenovat frekvenční příslovce
Odborná část vyjmenovat umělecké profese
vyjmenovat druhy umění a základní slovní zásobu týkající se umění
vyjmenovat předložky a fráze používané pro popsání obrázků (in the top left corner, in the background, above, apod.)
vyjmenovat barvy
vyjmenovat primární, sekundární a doplňkové barvy a rozlišit výrazné / tlumené barvy a chromatické / achromatické barvy
vyjmenovat 2D a 3D tvary
vyjmenovat základní techniky stínování
pojmenovat části muzea / galerie a toho, co je vystavováno
Odborné dovednosti
Obecná část správně tvořit otázky na podmět i na ostatní větné členy
správně používat "echo answers" - krátké odpovědi na zjišťovací otázky (např: have you seen? Yes, I have. Are you? No, I'm not, apod.)
správně užívat minulý čas prostý a průběhový
správně tvořit tázací dovětky
formulovat omluvy
vyjádřit souhlas a nesouhlas
správně tvořit věty v předpřítomném čase a užívat ho ve vhodných situacích
správně užívat modální slovesa
tvořit nová slova s použitím předpon a přípon
Odborná část představit sebe a obor svého studia
vysvětlit rozdíl mezi technikami stínování
naplánovat návšťevu do muzea/galerie a představit ji ostatním
popsat obraz
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Test,
Doporučená literatura
  • Dolejš, J., Benešová, B. English for Artists 1.
  • Tims, Nicholas; Redston, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face : pre-intermediate : workbook. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61397-3.
  • Tims, Nicholas; Redston, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face: pre-intermediate: student´s book.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr