Předmět: Angličtina pro umělce 2

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro umělce 2
Kód předmětu UJP/AU2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Laksar Arnošt, Mgr.
  • Hujer Petr
  • Kopečná Hien Phuong, Mgr
Obsah předmětu
Teacher 1 (T1), Teacher 2 (T2) 1. T1: Future - will, predictions - will, won't, might. Inventions. T2: My studio. My atelier. 2. T1: Future plans and ambitions - going to. Plans. T2: Materials. 3. T1: Verbs and prepositions. Offers, suggestions and requests. Quiz 1 - Will, Going to T2: Anatomy for artists. 4. T1: Making comparisons. Family and friends. Character adjectives. T2: Composition; Deadline: Forum 1 submission 5. T1: Superlatives. Relationships. Quiz 2 - Comparative, Superlative T2: Film 6. T1: Leaving phone messages. On the phone. Chit chat T2: Interview with an artist 7. T1: Present continuous for future arrangements, Present Simple for routines. Travelling. Quiz 3 - Present Simple, Present Continuous, Deadline: Quizzes 1-3 T2: Video art 8. T1: Inexact numbers, Quantifiers, possessive pronouns. Things we take on holiday. T2: Performance art; Deadline: Forum 2 submission 9. T1: Complaints and requests. Hotel problems. Quiz 4 - possessive pronouns T2: Minimal art 10. T1: Present perfect for unfinished past. Describing your home. T2: Presentation skills 11. T1: Verb patterns. Culture differences. Quiz 5 - Present perfect and verb patterns, Deadline: Quizzes 4-5 T2: Review 12. T1: .Asking about places: "What...like?" Describing places of interest. Revision. T2: Credit testing; Deadline: Forum 3 submission

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé)
- rozlišit strukturu otázek a záporů ve všech základních časech
- identifikovat druhý a třetí stupeň přídavných jmen
- rozlišit běžně používaná počitatelná a nepočitatelná podstatná jména
- vyjmenovat minulé časy a příčestí minulé běžně používaných sloves
Odborné dovednosti
- správně tvořit věty v časech přítomných a minulých a předpřítomném prostém
- správně tvořit otázky v časech přítomných a minulých a předpřítomném prostém
- zdůvodnit výběr gramatického času
- správně používat modální slovesa
- strukturovat krátný text (např. krátké vypravování)
- interpretovat krátký text (1-2 odstavce)
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Obecná část - identifikovat slovesné tvary budoucích časů
- vyjmenovat slovesa potřebná pro tvorbu návrhů a vznášení požadavků
- rozlišit druhý a třetí stupeň přídavných jmen
- správně tvořit formy pro stupňování přídavných jmen (2. a 3. stupeň)
- rozlišit předpony tvořící opačný význam přídavných jmen
- rozlišit "some" a "any"
- vyjmenovat základní kvantifikátory
- vyjmenovat přivlastňovací zájmena
- vyjmenovat předměty, které má u sebe doma
- rozlišovat "for" a "since" ve větách v předpřítomném čase
- rozlišit slovesa "should, shouldn't, must" a účelový infinitiv
- rozlišit slovesa pojící se s ING a INF
Odborná část - vyjmenovat předměty, které používá pro svou uměleckou tvorbu
- vyjmenovat části lidského těla a základní fyzické rysy
- vyjmenovat materiály používané v umělecké tvorbě
- vyjmenovat historické styly
- vyjmenovat filmové žánry
- vyjmenovat nástroje používané v aplikaci Adobe Photoshop (nebo jiné podobné)
- vyjmenovat specifika minimalistického umění
Odborné dovednosti
Obecná část - správně tvořit věty s použitím budoucích časů
- správně volit předpony vyjadřující zápor pro slovesa
- správně používat slovesa s předložkami
- správně používat modální slovesa (should, must) a účelový infinitiv
- správně používat slovesné vzorce (slovesa pojící se s ING, nebo INF)
- uskutečnit telefonní hovor a zanechat zprávu
- popsat problémy v hotelu
- správně formulovat věty v předpřítomném čase
- vyjádřit návrhy a vznést požadavky a stížnosti
- tvořit otázky "What ... like?"
Odborná část - popsat svoje studio, dílnu, ateliér
- popsat lidské tělo a jeho rysy
- popsat kompozici uměleckého díla (např. zlatý řez, centrální kompozice, atd.)
- naplánovat uměleckou exkurzi
- klasifikovat tradiční i méně tradiční materiály používané v umění
- popsat filmové profese
- rozlišit základní moderní umělecké směry
- charakterizovat význačné rysy moderních uměleckých směrů
- naplánovat a provést rozhovor s umělcem
- přednést prezentaci
- popsat funkci nástrojů v aplikaci Adobe Photoshop (nebo jiné podobné)
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Test,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Obecné způsobilosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Dolejš, J., Benešová, B. English for Artists 2.
  • Tims, Nicholas; Redston, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face : pre-intermediate : workbook. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61397-3.
  • Tims, Nicholas; Redstone, Chris; Cunningham, Gillie. Face2face: pre-intermediate: student´s book.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr