Předmět: Angličtina pro umělce 4

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro umělce 4
Kód předmětu UJP/AU4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Laksar Arnošt, Mgr.
  • Hujer Petr
  • Lingvista4 Barbora, Mgr.
  • Kopečná Hien Phuong, Mgr
Obsah předmětu
Teacher 1 (T1), Teacher 2 (T2) 1. T1: U7 Experience; 7.1 Presentation skills; 7.2 Grammar: Present Perfect Simple and Past Simple - quiz 1. T2: Diversity in art 2. T1: 7.3 Personal qualities? 7.4. Speaking: Job interview. T2: AI in art 3. T1: U8 Seeing the future; 2.1 Presentation skills; 8.2 Grammar: Predictions: will and might - quiz 2. T2: Motivation and inspiration 4. T1: 2.3 Reading & Vocabulary: New gadgets; U 8.2 Grammar: Decisions: going to - quiz 3. T2: Project update 1 5. T1: U9 Being effective; 9.1 Presentation skills; 9.2 Grammar: Zero and First Conditionals - quiz 4. T2: Promoting and selling art 6. T1: 9.3 Reading & Vocabulary: Small details matter; 9.2 Grammar: Imperatives in conditionals - quiz 5. Deadline: Quizzes 1-5 T2: Guerilla art 7. T1: U10 The environment; 10.1 Presentation skills; 10.2 Grammar: The Passive - quiz 6. T2: History of art 8. T1: 4.3 Reading & Vocabulary: Running out of time; 10.2 Grammar: Phrasal Verbs - quiz 7. T2: Project update 2 9. T1: U11 Leaders and thinkers; 11.1 Presentation skills; 11.2 Grammar: Modal verbs (1) - quiz 8. T2: Artists' portfolios 10. T1: 5.3 Reading & Vocabulary: Famous quotes; 11.2 Grammar: Modal verbs (1) - quiz 9. T2: Modern Art 11. T1: U12 Well-being; 12.1 Presentation skills; 12.2 Grammar: Second Conditional -quiz 10. Deadline: Quizzes 6-10 T2: Contemporary Art (I, artist) 12. T1: 12.3 Reading & Vocabulary: Tell me what's good for me; 12.4 Speaking: Discussing options. T2: Project update 3 13. T1: Course feedback. T2: Course Evaluation

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé, budoucí, předpřítomné)
rozlišit strukturu otázek a záporů ve všech základních časech
identifikovat slovní druhy
rozlišit běžně používaná počitatelná a nepočitatelná podstatná jména
vyjmenovat minulé časy a příčestí minulé běžně používaných sloves
identifikovat činný a trpný rod, nultý, první a druhý kondicionál
vyjmenovat frázová a modální slovesa
Odborné dovednosti
- správně tvořit věty v časech přítomných, minulých, budoucích a předpřítomném prostém
- zdůvodnit výběr gramatického času
- správně používat modální slovesa
- strukturovat krátký text (např. krátké vypravování)
- interpretovat text (3-4 odstavce)
- správně používat frázová slovesa
- správně používat činný a trpný rod
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Obecná část - identifikovat kladné, záporné slovesné tvary a otázky základních časů
vyjmenovat modální a frázová slovesa
rozlišit formy budoucích časů
rozlišit předpřítomný čas prostý a minulý čas prostý
vyjmenovat přídavná jména pro popsání pocitů a vhodné předložky (angry with, happy about, atd.)
rozlišit nulovou, první a druhou podmínku
odborná část popsat výstavu
popsat části vybraných produktů a jejich ergonomii
vyjmenovat méně obvyklé a specifičtější kousky oblečení a přídavná jména týkající se střihu
vyjmenovat druhy šperku a techniky pro práci s kovy a kameny a jinými materiály používanými pro výrobu šperků
vyjmenovat typy log
vyjmenovat nástroje pro práci s keramikou
vyjmenovat nástroje pro tvorbu soch
Odborné dovednosti
Obecná část vyjádřit předpověď a rozhodnutí (will x going to)
popsat pocity
správně používat budoucí časy
správně tvořit kladné, záporné věty a otázky v základních časech
správně používat předpřítomný a minulý čas prostý
generalizovat a asertivně vyjadřovat svoje postoje (I see your point, but)
odborná část vyprávět o výstavě, kterou student navštívil
představit architekta podle svého výběru a jeho tvorbu
klasifikovat typy log
popsat méně typické kousky oblečení, střihy, styly, apod.
popsat části produktů s ohledem na ergonomii
vyhledat informace týkající se studia v zahraničí / stážě na webových stránkách zahraničních univerzit
popsat práci šperkaře, keramika a sochaře
popsat práci a život vybraného umělce (téma: diversity and equality in art)
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Portfolio,
Výstupní projekt,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Portfolio,
Výstupní projekt,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Dolejš, J., Benešová, B. English for Artists 4.
  • Paul Dummett, Helen Stephenson, Lewis Lansford. Keynote Intermediate - Student?s book. Hampshire, 2016. ISBN 978-1-305-39909-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr