Předmět: Angličtina pro umělce 5

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro umělce 5
Kód předmětu UJP/AU5
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Laksar Arnošt, Mgr.
  • Kopečná Hien Phuong, Mgr
Obsah předmětu
Teacher 1 (T1), Teacher 2 (T2) 1. T1: U1 Identity; 1.1 Presentation skills; U 1.2 Grammar: Present tenses: active and passive. T2: The history (and future) of painting 2. T1: 1.3 Reading & Vocabulary: Tasks and interests U 1.4 Listening & Speaking: Networking and meeting people. T2: Printmaking 3. T1: U2 Careers; 2.1 Presentation skills; 8.2 Grammar: Future forms and uses. T2: Furniture design 4. T1: U2.3 Reading & Vocabulary: Career collocations; U 2.4 Writing: Formal language, Review UNITS 1 and 2. T2: Project 1 presentations 5. T1: U3 Growth and development; 3.1 Presentation skills; 3.2 Grammar: Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous. T2: Environmental design in architecture 6. T1: U3.3 Reading & Vocabulary: Personal development; U 3.4 Speaking: Leaving voicemails, Abbreviations. Deadline: Quizzes 1-5 T2: Typography 7. T1: U4 Success and failure; 4.1 Presentation skills; 4.2 Grammar: Narrative tenses. T2: Interactive design 8. T1: U4.3 Reading & Vocabulary: Lessons for life; U 4.4 Writing: Minutes (1) Review UNITS 3 and 4. T2: Project 2 presentations 9. T1: U5 Exercise; 5.1 Presentation skills; 5.2 Grammar: Modals and related words: Past forms (1). T2: Graphic design (CRAP principle) 10. T1: U5.3 Reading & Vocabulary: Finance; U 5.4 Writing: An email (1), questions. T2: Animation. 11. T1: U6 Values; 12.1 Presentation skills; 6.2 Grammar: Zero, first and second conditionals. T2: Ceramic Design 12. T1: U6.3 Reading & Vocabulary: Ethical consumption; U 6.4 Writing: A consumer review; Review UNITS 5 and 6. Deadline: Quizzes 6-10 T2: Project 3 presentations 13. T1: Credit test T2: Course evaluation

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminář
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 50 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
identifikovat všechny gramatické časy (přítomné, minulé, předpřítomné, předminulý, budoucí)
rozlišit strukturu otázek a záporů ve všech časech
identifikovat slovní druhy
vyjmenovat minulé časy a příčestí minulé sloves
identifikovat vedlejší věty (podmínkové, časové, vztažné, apod.)
Odborné dovednosti
- správně tvořit věty oznamovací a tázací ve všech časech
- zdůvodnit výběr gramatického času
- správně používat modální slovesa
- strukturovat text (např. vypravování, popis)
- interpretovat text (více než 1 strana)
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Obecná část identifikovat činný rod v přítomných časech
rozlišit budoucí formy času a jejich použití
vyjmenovat frázová slovesa k tématu konzumerismus
vyjmenovat slovní zásobu k tématu kariéra, zájmy, osobní růst, úspěch a neúspěch and finance.
Odborná část vyjmenovat slova a fráze používající se k zahájení a ukončení prezentace a pro udržení pozornosti publika při prezentování
vyjmenovat terminologii týkající se typografie, grafiky, keramiky
vyjmenovat činnosti animátora a druhy "stop-motion" animace
vyjmenovat části fotoaparátu
popsat principy designu nábytku, environmentálního designu
Odborné dovednosti
Obecná část správně tvořit věty v budoucích časech
správně tvořit věty v trpném a činném rodu
Odborná část zahájit prezentaci, vhodně užívat "transitions" a prezentaci ukončit
vysvětlit proces tvorby maticí v tiskařství
popsat práci grafického designera, který se zabývá typografií
vyprávět o náplni činnosti animátora
vysvětlit rozdíl mezi Performance Art a Happeningem
vyjádřit schopnost
Prezentační dovednosti - dávání příkladů, používání rekvizit, autentičnost, přemýšlení o tom, jak prezentaci vnímá publikum
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Test,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Test,
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Test,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Dolejš, J., Benešová, B. English for Artists 5.
  • Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett. Keynote: Upper Intermediate: student?s book. 2020. ISBN 978-1-305-39913-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr