|
Vyučující
|
-
Čunátová Michaela, Mgr.
-
Linhartová Marie, Mgr.
-
Baumová Nela, Mgr. Bc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Profese ve zdravotníctví 2. V nemocnici. Nemocniční personál 3. Lidské tělo 4. Systémy v lidském těle 5. Zdraví a nemoci, symptomy 6. V ordinaci 7. Příjem do nemocnice, průběžný test 8. Neinfekční nemoci 9. Infekční nemoci, hygiena 10. Mentální onemocnění 11. Alternativní způsoby léčby 12. Etika ve zdravotnictví 13. Shrnutí a opakování 14. Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit použití jednoduchých gramatických prostředků; |
| pojmenovat a používat běžnou slovní zásobu při rozhovoru o každodenních tématech a činnostech; |
| identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
| zdůvodnit využívaní prostých a průběhových forem sloves; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| postihnout smysl krátkých jednoduchých sdělení; |
| komunikovat v běžných situacích; |
| gramatické prostředky správně využívat v komunikaci; |
| jednoduchým způsobem popisovat a vyprávět o každodenních tématech a činnostech; |
| získat základní informace o osobách, čase, místě apod.; |
| představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
| pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
| pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
| rozlišit způsoby formulace otázk se všemi kategoriemi sloves; |
| rozlišit správné použití předložek při popisu míst a dějů; |
| rozlišovat správné vyjádření budoucnost pomocí "will";"going to" a přítomného průběhového času. |
| rozlišovat správné použití nulového a prvního kondicionálu; |
| rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduše popsat své pracovní prostředí: nemocnici nebo jiné zdravotnické zařízení; |
| pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník. |
| charakterizovat různé vyšetřovací metody, pojmenovat část lidského těla, nejčastější nemoci, život ohrožující stavy; |
| aplikovat a dokázat vysvětlit základy první pomoci; |
| popsat jednotlivé části nemocnice a podat správné informace pacientovi; vyhledat a ukázat cestu; |
| zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější), dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
| vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
| používat jazykové prostředky adekvátně komunikační situaci; |
| charakterizovat předoperační a pooperační péči, operační sál; |
| formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice T. Nursing 1. OUP, 2007.
-
Holá, A., Kopřivová, T. Medical English. Praha, 2017.
-
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc. ISBN 978-0-521-68201-5.
|