|
Vyučující
|
-
Linhartová Marie, Mgr.
-
Čunátová Michaela, Mgr.
-
Baumová Nela, Mgr. Bc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zdravý životní styl, výživa 2. Medikace 3. Urgentní stavy, první pomoc 4. Chirurgie 5. Základní vyšetření, laboraroř 6. Opakování, průběžný test 7. Zdravotnické technologie, zobrazovací metody 8. Fyzioterapie a ergoterapie 9. Kariéra ve zdravotnictví 10. Zápočtový test 11. Zhodnocení, zápočty
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
| identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
| pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
| pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
| rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
| rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí; |
| vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé části nemocnice; |
| zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější); |
| dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
| využívat zdravotnickou dokumentaci k vyhledávání a uchovávání informací; vyplňovat anamnestický dotazník. |
| popsat lidské tělo a jeho součásti; |
| charakterizovat nejčastější nemoci, život ohrožující stavy a základy první pomoci; |
| formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
| vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat širší slovní zásobu, týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
| prokázat znalost slovní zásoby k tématům: zdravý životní styl, hygiena a infekce, léky, alternativní medicína; |
| identifikovat programy studia zdravotnických oborů a budoucí profesní uplatnění; |
| rozlišovat adekvátní gramatické prostředky při formulaci svých sdělení |
| pojmenovat a rozlišit zdravotní pomůcky a prostředky první pomoci; |
| pojmenovat a roztřídit infekční nemoci a doprovodné symptomy; |
| zdůvodnit využití a funkce předpon a přípon při formování slov; |
| rozlišovat typy alternativních způsobů léčby a jejich uplatnění; |
| aplikovat pravidla pro formulaci životopisu a motivačního dopisu uchazeče o zaměstnání; |
| zdůvodnit využití modálních sloves pro vyjádření rady, doporučení, možnosti, zákazu, atd.; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| shrnout a podat informace o výživě a zdravém životním stylu; |
| aplikovat pravidla pro používání modálních sloves při vyjádření rady, doporučení, zákazu, atd.; |
| efektivně pracovat s pacientovou dokumentací; |
| podat informace o typech zdravotních pomůcek a jejich využití;. |
| naformulovat profesní životopis a motivační dopis při hledání zaměstnání; |
| vysvětlit principy práce záchranáře, fyzioterapeuta, ergoterapeuta a radiologického asistenta; |
| interpretovat a formulavat texty se zdravotnickou terminologií a pracovat s písemnými podklady; |
| zhodnotit principy a přínosy alternativních typů léčby; |
| charakterizovat zásady hygieny a jejich uplatnění ve zdravotnictví; |
| vyjádřit a zdůvodnit svůj názor s využitím odpovídajících gramatických prostředků; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Skupinová výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice T. Nursing 1. OUP, 2007.
-
Holá, A., Kopřivová, T. Medical English. Praha, 2017.
-
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc. ISBN 978-0-521-68201-5.
|