Vyučující
|
-
Sosnová Václava, Mgr. et Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Tematický okruh: Lidé a věci. 2. týden Nominativ a akuzativ plurálu. 3. týden Tematický okruh: Nakupování. 4. týden Stížnosti, řešení problémů. 5. týden Tematický okruh: Svátky a tradice. 6. týden Časové výrazy. 7. týden Pozvání a návštěva. Průběžný test. 8. týden Tematický okruh: Ženy a muži v dnešní společnosti. 9. týden Aspekt. 10. týden Vedlejší věty příslovečné časové. 11. týden Tematický okruh: Služby. 12. týden Komunikace se zákazníkem/klientem. Opakování, závěrečný test. 13. týden Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - dorozumět se bez problémů a aktivně se zapojit do rozhovoru na různá témata týkající se nejen každodenního života, - porozumět hlavním myšlenkám autentických textů především publicistického a odborného stylu týkajících se všeobecných i odbornějších témat, - umět v textech vyhledávat podstatné i detailní informace, - detailně porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným) a umět podrobně zdůvodnit svůj názor, - napsat složitější texty na populárně-naučná témata ze studovaného oboru, popř. argumentačně podložené texty týkající se odborného tématu |
Odborné dovednosti |
---|
- ve svém projevu správně používat spisovné a nespisovné jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci - ve svém projevu správně používat tvary imperfektivních a perfektivních sloves s ohledem na jejich význam - ve svém písemném projevu správně používat koncovky minulého času |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - správně používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - bez problémů porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi, - částečně rozlišit vhodnost a nevhodnost užitých jazykových prostředků vzhledem ke komunikační situaci, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat nejen v běžných situacích a částečně je zařadit do stylové roviny, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit, - napsat textové útvary především odborného nebo publicistického stylu se složitější textovou výstavbou, - vyhledat a vybrat podstatné i detailní informace v autentických textech, - prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia, - aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat |
Odborné dovednosti |
---|
- používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.) - provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením - správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně) - aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Filipec, Josef. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost.. Praha: Academia, 2012.
-
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Česky krok za krokem 2. Praha, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7.
-
Nekovářová, Alena. Čeština pro život: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2008.
-
Nekovářová, Alena. Čeština pro život 2: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2012.
-
Rešková, Ivana; Pintarová Magdalena. Communicative Czech - Intermediate.. Brno, 2009.
|