|
Vyučující
|
-
Nedělová Petra, Mgr. et Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Tematický okruh: Sport. 2. týden Slovesné prefixy. 3. týden Tematický okruh: Dovolená. Psaní stížnosti. 4. týden Tematický okruh: Životní styl. 5. týden Objektové konstrukce s dativem. 6. týden Imperativ. 7. týden Opisný imperativ. Průběžný test. 8. týden Tematický okruh: U lékaře. 9. týden Tematický okruh: Kultura a umění. 10. týden Vyjadřování kvantity. 11. týden Vyjadřování posesivity. 12. týden Kulturní program. Opakování, závěrečný test. 13. týden Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student umí: - dorozumět se bez problémů a aktivně se zapojit do rozhovoru na různá témata týkající se nejen každodenního života, - porozumět hlavním myšlenkám autentických textů publicistického a odborného stylu týkajících se všeobecných i odbornějších témat, - umět v textech vyhledávat podstatné i detailní informace, - detailně porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným), - umět podrobně zdůvodnit svůj názor, - napsat složitější texty na populárně-naučná témata ze studovaného oboru, popř. argumentačně podložené texty týkající se odborného tématu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.) - provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením - správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně) - aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student umí: - s jistotou používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - bez problémů porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi, - částečně rozlišit vhodnost a nevhodnost užitých jazykových prostředků vzhledem ke komunikační situaci, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích a částečně je zařadit do stylové roviny, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit, - napsat textové útvary se složitější textovou výstavbou, - vyhledat a vybrat podstatné i detailní informace v autentických textech, - prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia, - aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - představit umělecká, technická aj. díla a jejich autory - rozlišit východisko (téma) a jádro (réma), tj. identifikovat novou, důležitou informaci ve větě - aktivně a správně používat substantiva cizího původu a obtížnější deklinační typy substantiv - dodržovat základní pravidla českého pravopisu (vč. interpunkce a psaní velkých písmen) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Adamovic, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Adamović, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Adamovic, Ana. Nebojte se češtiny: konverzace pro středně pokročilé. ISBN 978-80-246-2270-5.
-
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Česky krok za krokem 2. Praha, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7.
-
On-line katalogy knihoven. On-line katalogy knihoven.
|