Předmět: Angličtina v obchodní komunikaci

« Zpět
Název předmětu Angličtina v obchodní komunikaci
Kód předmětu UJP/EBC
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Líblová Catherine, Mgr.
  • Tichý Tomáš, Mgr.
  • Čadová Veronika, Mgr. Bc.
  • Lingvista4 Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
Week 1 Introduction to the Course Cross-cultural Differences in Business Communication Week 2 Telephoning - telephoning across cultures and communication strategies Week 3 Presentations - presentation skills for business Week 4 Presentations - giving an impromptu presentation Week 5 Business Correspondence - developing writing skills in business Week 6 Business Meetings - types and structure Week 7 Business Meetings - giving a briefing, negotiating agreement Week 8 Negotiating deals Week 9 Persuasion and Influence in Business Communication Week 10 Business Conferences - preparation, guidelines for a teleconference Week 11 Business Conferences - taking part in a teleconference Week 12 Managing Business Risks - types of business risks and risk management process Week 13 Final Evaluation

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 16 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- využívat jazykové kompetence na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky, a to především:
- rozlišit gramatické struktury používané při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění
- rozlišit slovní zásobu a frazeologii používanou při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění
Odborné dovednosti
- shrnout a analyzovat informace získané četbou článků nebo zpráv týkajících se obecných témat
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem týkajícím se obecných témat
- komunikovat a vést plynulý rozhovor na obecná témata
- vyjadřovat se k široké škále otázek, která se vztahují k obecným tématům
- napsat srozumitelné texty na širokou škálu obecných témat
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- rozlišit základní kulturní odlišnosti v různých zemích podstatné v mezinárodním obchodním styku
- rozlišit základní principy efektivní komunikace
- rozlišit základní odlišnosti v mezinárodním telefonickém obchodním styku v některých zemích
- rozlišit slovní zásobu používanou při telefonickém rozhovoru se zahraničním obchodním partnerem
- rozlišit a pojmenovat základní části obchodní prezentace
- rozlišit základní principy efektivní obchodní prezentace a její přípravy
- pojmenovat jednotlivé vizuální prostředky používané při efektivní obchodní prezentaci
- rozlišit slovní zásobu používanou při popisu základních trendů v ekonomice
- rozlišit základní principy efektivního obchodního jednání a jeho přípravy
- rozlišit slovní zásobu používanou při efektivním obchodním jednání
- pojmenovat základní funkce osoby předsedající obchodnímu jednání
- pojmenovat a rozlišit základní typy obchodních jednání
Odborné dovednosti
- realizovat obchodní rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích
- připravit se na příchozí a odchozí telefonický rozhovor se svým zahraničním obchodním partnerem (stanovení cílů atd.)
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétních telefonických obchodních rozhovorů
- realizovat telefonické rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích (řešení problému zákazníka apod.)
- popsat konkrétní trend v ekonomice pomocí grafu reálné hospodářské situace
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem textu konkrétní obchodní prezentace
- realizovat obchodní prezentaci na zvolené téma
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétního obchodního jednání
- realizovat konkrétní obchodní jednání na základě zadaného programu jednání
- vytvořit zápisky z obchodního jednání na základě sledování videonahrávky konkrétního jednání
- shrnout a analyzovat rizika konkrétní obchodní situace
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Inscenační metody, hraní rolí,
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Situační učení (vč. micro-teachingu),
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Inscenační metody, hraní rolí,
Přednáška založená na výkladu,
Prezentace práce studentů,
Situační učení (vč. micro-teachingu),
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Bob Dignen & Ian McMaster. Effective International Business Communication. London, United Kingdom, 2013. ISBN 978-0-00-746056-4.
  • James Schofield & Anna Osborn. English for Business: Speaking. London, United Kingdom, 2011. ISBN 978-0-00-742323-1.
  • Kaate Baade, Christopher Holloway, John Hughes, Jim Scrivener & Rebecca Turner. Business Result Advanced Second Edition. Oxford, United Kingdom, 2018. ISBN 978-0-19-473906-1.
  • Michael Duckworth, John Hughes & Rebecca Turner. Business Result Upper-intermediate Second Edition. Oxford, 2018. ISBN 9780194739009.
  • Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
  • Sweeney, S. English for Business Communication. Cambridge, UK, 2003. ISBN 0-521-75449-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr