Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Týdenní plán 1. týden: Zahřívací aktivita. Úvod do kurzu. Diskuse k osnovám. Požadavky na kurs, hodnocení a systém hodnocení. Seskupení 2. týden: Co je kultura? 3. týden: Porozumění sobě samému Správa prvních schůzek 4. týden: Efektivní komunikace a poslech Obrysové podání 5. týden: Úspěšné předávání zpráv Komunikace pro mezinárodní obchod 6. týden: Budování vztahů Skupinová prezentace 7. týden: Obchodní korespondence v kontextu mezikulturního prostředí Skupinová prezentace 8. týden: Práce v mezinárodních týmech Vyjednávání napříč kulturou Skupinová prezentace 9. týden: Mezinárodní vedení Skupinová prezentace 10. týden: Odkazy na jazyky Skupinová prezentace 11. týden: Správa rozmanitosti a kreativity Skupinová prezentace 12. týden. Profilování vašich mezikulturních kompetencí Skupinová prezentace 13. týden: Závěrečné hodnocení studentů / Distribuce známek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti na úrovni předmětu SMA/AC8B nebo B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
Účastněte se schůzek ve vaší oblasti odborných znalostí, pokud pomáháte porozumět některým bodům. Diskutujte o obecných otázkách, pokud jde o vnímání a kulturní normy. Mluvte o svém osobním a profesionálním životním stylu, včetně popisu vašeho života v práci / škole. Vysvětlete své vzdělání, zkušenosti, silné a slabé stránky a diskutujte o své kariérové dráze a cílech. Používejte vhodný jazyk v sociálních situacích, včetně chvály a vyjadřování soucitu. Diskutujte o vůdčích kvalitách a rozvíjejte mezikulturní kompetence při jednání s lidmi z různých prostředí. Řešit poměrně složité a náročné situace, které vznikají v sociálním a obchodním kontextu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pochopit, co znamená kultura a jak významnou roli hraje v dnešní době, zejména v obchodním kontextu - rozpoznat předsudky a kulturní stereotypy a jak se jim vyhnout - úspěšně komunikovat napříč různými kulturami |
- identifikovat základní kulturní odlišnosti a výzvy |
- vyjmenovat nejčastější předsudky a stereotypy |
Odborné dovednosti |
---|
- charakterizovat pojem kultura a její roli v dnešní době, zejména v obchodním kontextu - popsat předsudky a kulturní stereotypy - poskytnout radu, jak se jim vyhnout předsudkům a stereotypům - úspěšně komunikovat napříč různými kulturami |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
DIGNEN,B. Communicating across cultures. Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-0-521-181983.
-
GIBSON, R. Intercultural Business Communication. Oxford University Press, 2002. ISBN 978-0194421805.
|