|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Komunikativní aktivity. 2. týden Výrazy opakování a četnosti. 3. týden Předmět přímý a nepřímý. 4. týden Písemná komunikace - poděkování, omluvy. 5. týden Etiketa ve frankofonním prostředí - základní pravidla. 6. týden Průběžný test. 7. týden Rady a doporučení. Výrazy vyjadřující začátek, průběh a ukončení děje. Užívání přítomného času průběhového, blízké budoucnosti a blízké minulosti. 8. týden Nepřímá řeč v přítomnosti. Telefonování. 9. týden Části těla. Nemoci. Urgentní situace. 10. týden Písemný popis osobního problému. Popis osoby nebo věci. 11. týden Rozkazovací způsob - prohloubení. Tvoření slov - základní pravidla. Oblečení. Barvy. 12. týden Závěrečný test. 13. týden Oprava závěrečného testu. Evaluace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 18 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - pojmenovat denní činnosti |
| - rozlišit tvary imperfekta |
| - rozlišit význam perfekta a imperfekta |
| - rozlišit tvary zvratných sloves |
| - rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
| - pojmenovat místnosti v bytě, části domu |
| - rozlišit tvary imperfekta |
| - rozlišit význam perfekta a imperfekta |
| - rozlišit význam základních časů - přítomný čas prostý, přítomný čas průběhový, blízká budoucnost, blízká minulost, perfektum, imperfektum |
| - pojmenovat členy rodiny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vysvětlit (popsat), co dělal během dne |
| - vést jednoduchý rozhovor během nakupování, srovnat výrobky, zeptat se na jejich vlastnosti a cenu a tyto informace sám podat |
| - popsat jednoduchým způsobem bydlení |
| - vyjádřit svoje potřeby |
| - napsat krátký osobní dopis, pozdrav |
| - popsat jednoduchým způsobem bydlení |
| - správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
| - vyjádřit svoje potřeby |
| - volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
| - popsat jednoduchým způsobem svoji rodinu a její členy |
| - správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
| - shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního života, bydlení či geografie Francie |
| - vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního života, bydlení či geografie Francie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vyjmenovat barvy |
| - vyjmenovat základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
| - rozpoznat řeč přímou a nepřímou |
| - pojmenovat části těla a nejčastější nemoci |
| - rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
| - vyjmenovat nouzová telefonní čísla používaná v evropských frankofonních zemích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
| - popsat jednoduchým způsobem oblečení |
| - vést jednoduchý telefonní rozhovor |
| - podat informace o fyzickém stavu a zdraví |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 9782090385885.
|